Nou premi per a un formatge de la Formatgeria La Frasera de Vacarisses. Aquesta vegada ha estat per a El Cingle, que va obtenir la medalla d’or al Fòrum del Formatge Artesà i Català. Aquest esdeveniment, organitzat per l’Associació Catalana de Ramaders i Elaboradors de Formatge Artesà (ACREFA), reuneix productors, professionals i amants del formatge per promoure la producció i el consum del formatge artesà català.
El Cingle va ser escollit com el millor en la categoria de formatges de cabra de coagulació enzimàtica, premsats i madurats. Es tracta d’una distinció de gran valor, ja que el formatge de cabra és el més elaborat a Catalunya, fet que converteix aquesta categoria en una de les més competitives del certamen, tant per la quantitat com per la qualitat de les peces presentades.
El Cingle és un formatge de cabra de pasta tova amb una textura cremosa i un sabor intens que perdura al paladar. Aquest reconeixement se suma a altres premis obtinguts per La Frasera, com les tres medalles obtingues als World Cheese Awards 2024.
Aquestes distincions consoliden La Frasera com una de les formatgeries més destacades de Catalunya, reconeguda per la seva qualitat i compromís amb la tradició i la innovació en l’elaboració de formatges artesans. Va iniciar la seva activitat el 2015, de la mà de Jordi Lorente. Elabora els seus productes de manera artesanal a partir de llet de cabra de raça murciano-granadina.