Coincidint amb la diada de Sant Jordi, la regidoria d’Educació i Infància de l’Ajuntament de Castellbisbal ha preparat un conjunt de lots de llibres infantils que aquests dies començarà a fer arribar als centres educatius de primària del municipi, a l’Escola Bressol Municipal La Caseta, al casal infantil El Mirador i a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró.
En concret, s’obsequiarà a cada centre i servei educatiu amb un exemplar del llibre “Mi papá es punk”, de l’autor local i dibuixant, Lluís Carnicer. A més, a les escoles d’infantil i primària també se’ls regalarà el llibre “Dibuixa, pinta i surt de la ratlla” de Joan Turu, un quadern farcit de propostes per fomentar la creativitat, el pensament crític i l’art lliure.
“Amb aquesta iniciativa volem contribuir a enriquir els fons bibliogràfics dels centres, alhora que incentivem el gust per la lectura entre els més petits”, explica la regidora d’Educació, Sílvia Fernández Lorca. “Creiem fermament que els llibres són eines poderoses per despertar la imaginació i obrir finestres a nous coneixements i emocions. És per això que impulsem accions com aquesta, que arriben directament als infants i a les aules”, afegeix.
Aprofitant Sant Jordi, també s’obsequiarà a tot l’alumnat d’infantil 5 fins a 4t de primària de les escoles del municipi i als infants del casal El Mirador d’un exemplar del llibre “La Gran Festa”, un conte que tracta sobre el valor de l’amistat i de no perdre l’esperança, sobretot, en els moments més difícils.
La distribució dels prop de 600 exemplars d’aquest llibre forma part del projecte Cap infant sense conte, que té l’objectiu de fomentar la lectura i l’hàbit lector de la canalla des de petits.
Sisè any de la iniciativa
Enguany és el sisè any consecutiu en què la regidoria d’Educació se suma a aquest projecte, que també té un vessant solidari. “Gràcies a l’aportació econòmica que fa l’Ajuntament per finançar l’edició i publicació del conte es poden enviar exemplars del llibre als nens i nenes ingressats a més d’una trentena de centres hospitalaris de Catalunya”, assenyala la regidora d’Educació..