Un gerro de Sant Jordi inspirat en el Pont de Sant Pere

La Unió de Floristes presenta una obra dedicada al Pont de Sant Pere, de mans de Pili Alba

  • El Gerro de Sant Jordi 2025, dedicat al Pont de Sant Pere -
Publicat el 11 d’abril de 2025 a les 13:18

Com cada any per aquestes alçades, la Unió de Floristes de Terrassa presenta el Gerro de Sant Jordi. Enguany s'arriba a l'edició número 28 i, en context de la rehabilitació del Pont de Sant Pere, s'ha apostat per commemorar aquest emblemàtic espai de la ciutat. Una estructura històrica, documentada des de l'edat mitjana i amb possibles orígens romans o visigòtics, que uneix el barri de Sant Pere amb el centre de Terrassa, sent part fonamental del patrimoni arquitectònic de la ciutat.

La dissenyadora floral Pili Alba, de Kreadif, ha estat l’encarregada d’elaborar la peça, que evoca l’essència de la recent rehabilitació del Pont de Sant Pere a finals de 2024, on es va reforçar la seva estructura per adaptar-la a les noves necessitats del trànsit i garantir la seguretat dels vianants. Alba ja va ser la autora del Gerro de Sant Jordi del 2024 i del 2023. Aquest any sortirà una tirada d'entre 80 i 90 exemplars de gerros ja que, com el mateix president de la Unió de Floristes de Terrassa, Carles Clapés, argumenta, "fem una tirada sempre bastant curta perquè ens agrada que sigui molt exclusiu, que no fa que sigui massificat". 

Els carrers de Terrassa sí que s'ompliran de roses pel dia de Sant Jordi, com és habitual. Clapés afirma que hi ha una bona previsió pel que fa a la venda de roses, perquè "estem notant que molta gent ja està fent la comanda ara, just abans de Setmana Santa. Hi ha un bon pronòstic". El president de la Unió de Floristes de Terrassa ha observat que una de les tendències que fa anar a l'alça les vendes de rosa és l'origen de la gent que en compra: "En haver-hi procedència de molta gent de fora, també s'han acollit molt bé a la diada de Sant Jordi. Tot aquest client que no és de tradició catalana també s'ha fet a la tradició igualment i ells celebren, siguin on siguin al món, celebren el dia de Sant Jordi". L'estrella de la jornada, evidentment, serà la rosa vermella, però enfilen d'altres amb atractius diferents també: "Tenim d'obertures diferents, que també són atractives. També se'n demanen de colors diferents...", comenta Carles Clapés.