El proper dilluns, 28 d’abril, el servei d’Anestesiologia, Reanimació, Medicina Perioperatòria i del Dolor de l’Hospital Universitari MútuaTerrassa (HUMT) donarà el tret de sortida a la quarta edició de la jornada de simulació per a residents d’Anestesiologia i Reanimació. Se celebrarà per segon any consecutiu al nou Centre de Simulació Clínica Avançada a Terrassa (SimCAT) -ubicat a l’Edifici Docent de l’entitat- i tindrà continuïtat fins l'endemà, dimarts 29 d’abril. Aquesta estarà dirigida als residents de primer any i entre el 19 i 20 de maig serà el torn dels residents de segon any. La bona acollida de les edicions anteriors ha fet que la d'enguany s'estengui més enllà del Vallès i aplegui residents de tot Catalunya. Comptarà amb uns 70 participants.
Inaugurat a mitjans de febrer del passat 2024, el SimCAT és un espai imprescindible en l’educació mèdica actual que possibilita el desenvolupament d’habilitats clíniques -tant per a estudiants de ciències de la salut com per a residentsi també s’empra per a la posada al dia i la millora dels professionals de l’entitat. Consta d'una sala d'alta simulació clínica i d'una sala polivalent (ambdues dotades amb la tecnologia més innovadora) i permet la realització de simulacions avançades.
Simulació d'alta fidelitat
En el cas de la jornada en qüestió, és la segona activitat de simulació d’alta fidelitat que es durà a terme per a professionals externs a l’entitat. Es tracta d’una jornada codirigida per la doctora Núria Poch Vall i el doctor Rubèn López Canós, ambdós adjunts al servei d’Anestesiologia i màster en Simulació Clínica i comptarà amb la participació de diversos professionals que exerceixen com a tutors de residents: la doctora Mónica Pérez Poquet, la doctora Alba Benito Gómez, el doctor Magín Morales, i les doctores Marta Rodríguez Cornet, Marta Madrones i Eva Llacer.
També hi col·laboraran el doctor Andrés Reales, el doctor Lluc Francés i les doctores Claudia Antúnez, Elena Mora, Sara Fernández i Anna Colom, tots ells residents de quart any del servei. En el transcurs de la jornada, la qual es durà a terme en dos dies diferents entre les 16 i les 20.15 hores, hi participaran al voltant d’una setantena de residents -una vintena més que en l’edició anterior- procedents de diversos hospitals d’arreu de Catalunya. La primera jornada es va celebrar el passat 2022 i únicament hi van prendre part 24 residents.
Els continguts s’abordaran mitjançant la presentació i resolució de tres casos clínics, els quals han estat compilats per part dels directors de la jornada i els tutors de residents amb la voluntat que els participants puguin resoldre’ls de forma cooperativa i nodrint-se del coneixement compartit.