Ja està en marxa el procés de selecció dels millors talents candidats al 9è Premi BBVA de Música al Talent Individual, que té com a objectiu potenciar la formació musical dels joves músics que cursen estudis conservatoris, per a facilitar que puguin dedicar-se professionalment a la música.
Els centres estan immersos en la selecció dels seus millors estudiants, que presentaran a la 9a edició del premi, el qual el convoca la Fundació Antigues Caixes Catalanes (FACC), amb el suport de BBVA i que compta amb la coorganització de l’Associació de Conservatoris de Catalunya.(ACCat).
La inscripció la realitza el centre on es cursen els estudis, a través del formulari que es troba a la pàgina web (fcaixescatalanes.cat), però finalitza el 14 de febrer.
L’expressió “talent” es valorarà a partir d’una interpretació individual de cada un dels alumnes participants. S’han establert 3 categories segons les edats: la categoria aleví: (fins als 14 anys), la júnior (fins als 16) i la jove (fins als 19).
Els alumnes finalment seleccionats per cada centre es concentraran al Conservatori de Terrassa el cap de setmana del 5 i 6 d’abril, per tal de dur a terme les proves.
L’acte de lliurament de les distincions serà el mateix diumenge, 6 d’abril, a l’Auditori Municipal de Música de Terrassa.
Premis de fins a 1500 euros
Els premis tindran dotació econòmica. Concretament, el guanyador de la categoria aleví rebrà 500 euros (a destinar en formació musical o en compra d’instruments, partitures…), mentre que el guanyador de la categoria júnior s’endurà 1.000 euros; i 1.500 euros el de la categoria jove.
Terrassa serà així epicentre dels premis, ja que té lloc de manera rotatòria per diferents punts de la geografia catalana. I és que la darrera edició del Premi es va celebrar al Conservatori Municipal de Barcelona i hi van participar 114 alumnes (de 23 centres). Les anteriors edicions van ser als conservatoris de Manresa, Vic, Liceu (Barcelona), Vila-seca, Sant Cugat, Lleida i Girona.