Premien el restaurant La Revolta per la seva essència sostenible
L'establiment de Terrassa ha estat reconegut en la segona edició dels Premios Restaurantes con Esencia, organitzats per American Express

- Premien el restaurant La Revolta per la seva essència sostenible
Ara a portada
-
Terrassa El ple ajornat es farà dimecres i inclourà una proposta d'expedient sancionador a Vox Pilar Màrquez
-
-
Terrassa Tot per Terrassa anuncia accions legals per la samarreta de la portaveu de Vox Pilar Màrquez
-
-
Terrassa La històrica Llibreria Boada Riera torna a obrir en forma d'hamburgueseria el dilluns Redacció
Publicat el 18 d’abril de 2024 a les 15:00
Actualitzat el 18 d’abril de 2024 a les 15:45
El restaurant La Revolta de Terrassa, centrat en cuina ecològica i de proximitat, ha estat guardonat en la segona edició dels Premios Restaurantes con Esencia Barcelona, organitzats per American Express per reconèixer aquells restaurants amb un toc especial quant a sostenibilitat i innovació. L'establiment del carrer de Volta ha resultat premiat en la categoria Essència Sostenible juntament amb el barceloní Estimar. Avenir Restaurante i Kuzu, ambdós també a la capital catalana, han estat guardonats en la categoria Essència Innovadora.
Amb la categoria Essència Sostenible, American Express premia tant el compromís i la pràctica d'accions mediambientalment responsables per part del restaurant, com el seu compromís per oferir una alimentació sana i equilibrada. "Així, els restaurants premiats es caracteritzen per la seva aposta pels productes frescos i ecològics, triant-los sempre en funció de l'estacionalitat i la proximitat. Constitueixen també un clar exemple de bones pràctiques en la gestió de recursos energètics, matèries primeres i residus", expliquen des de l'organització dels premis.
En aquest sentit, l'establiment més sostenible d'aquesta edició entre els restaurants amb un cobert mitjà per comensal inferior a 50 euros, ha estat La Revolta. "Caracteritzat per proposar una cuina per a tots els gustos, el restaurant situat a la ciutat de Terrassa combina a la perfecció la tradició culinària mediterrània amb l'espanyola, elaborant plats senzills i plens de sabor", destaca el jurat dels premis, format per reconeguts professionals del món de la gastronomia com la xef, empresària hostelera i jurat de "MasterChef" Samantha Vallejo-Nágera; la cap de secció de la revista Metrópoli, Amaya García Ortiz de Jocano; i el xef, escriptor i professor del Basque Culinary Center Xabier Gutiérrez Márquez.
Dins del rang d'establiments amb un preu mitjà per comensal superior a 50 euros, el guanyador ha estat Estimar, situat a la Ciutat Vella de Barcelona. D'aquest restaurant el jurat ha destacat la seva "cuina moderna però tradicional", amb les tècniques de preparació més adequades per a cada producte.
Per altra banda, en l'apartat d'innovació s'ha reconegut l'Avenir Restaurant de Barcelona en la categoria de més de 50 euros per comensal, i s'ha premiat la seva "barreja de tradicions gastronòmiques actuals" amb tocs de mar i muntanya, fent referència a les seves tècniques i textures.
D'entre els establiments amb un preu per sota dels 50 euros per persona s'ha valorat la innovació del Kuzu, situat a la capital catalana, i de la qual el jurat dels premis ha destacat el seu menjar japonès amb plats tradicionals i elaboracions "excel·lents i acurades".
Notícies recomenades
-
Terrassa Nou aparcament provisional al barri de les Arenes
-
Terrassa Ple d’abril: videovigilància, lloguer social i una declaració contra les guerres a l'ordre del dia
-
Terrassa Suspesa la protesta dels veïns d'Arquimedes i Galileu
-
Terrassa Un incendi de contenidors afecta un edifici d'habitatges de Terrassa