
Obres per la "casa cultural" del Condicionament de Terrassa
Segueix la lenta transformació de la nau de Muncunill

- La màgia de convertir un forat en una obra gran
Ara a portada
Publicat el 20 d’abril de 2022 a les 21:02
Actualitzat el 20 d’abril de 2022 a les 21:06
“És una molt bona notícia”, ha avançat aquest dimecres Rosa Boladeras, regidora de Cultura: aquest dijous començarà la segona, i esperada, fase de les obres del Condicionament, l’emblemàtic edifici que ja acull un magatzem de la Coordinadora de Grups de Cultura Popular i Tradicional Catalana de Terrassa i que, quan la reforma acabi, tindrà disponibles diversos espais per a aquest ús cultural.
Boladeras ha informat de l’inici de les obres en la comissió informativa de Promoció Econòmica i Projecció de la Ciutat. Els treballs estan pressupostats en 610.384 euros i tenen un termini d’execució de set mesos. El principal objectiu és l’adequació de part de la nau “com a espai sociocultural obert a la ciutat” per fer efectiva la utilització de la primera planta. En aquesta part de la finca, orientada al carrer del Canonge Rodó i el de Joaquim Folguera, s’executaran els treballs.
En aquests set mesos quedaran enllestits la zona de lavabos i vestuaris, l’adequació d’un espai polivalent sota el sector on es durà a terme la següent fase, el despatx que podrà utilitzar com a oficina i sala de reunions de la coordinadora i la porta que dona al pati orientat al passeig del Vint-i-dos de Juliol. L’Ajuntament ha afegit que es crearà “una gran zona diàfana que pugui acollir possibles actuacions puntuals o activitats amb una capacitat màxima d’unes 500 persones”. També es milloraran les instal·lacions d’electricitat, megafonia, renovació d’aire i protecció contra incendis. El projecte inclou la instal·lació d’un parallamps i l’eliminació de la coberta del moll de descàrrega “per millorar les condicions de seguretat en cas d’incendi”.
[caption id="attachment_399540" align="aligncenter" width="700"]
Façana del Condicionament Terrassenc al passeig del Vint-i-dos de Juliol / ALBERTO TALLÓN[/caption]
La reforma “reivindica el patrimoni històric industrial de Terrassa”, ha assenyalat l’edil. L’edifici, obra de Lluís Muncunill i inaugurat l’any 1916, va ser la seu del Laboratorio de Ensayos e Investigaciones Textiles del Acondicionamiento Tarrasense (Leitat), fundat el 1906. En el 2006 va ser adquirit per l’Ajuntament, que en el 2011 va decidir el seu pla d’usos.
