Una desfilada entorn del narcisisme a les xarxes
La dissenyadora matadeperenca Txell Miras, amb estudi a Terrassa, va presentar ahir la col·lecció Zerlako

- Una desfilada entorn del narcisisme a les xarxes
Ara a portada
Publicat el 28 d’abril de 2021 a les 08:00
Actualitzat el 29 d’abril de 2021 a les 21:56
Zerlako és el nom d’una pel·lícula de l’any 1975 dirigida per Andrei Tarkovski que parla de com la vanitat et pot engolir. També és la paraula que en rus vol dir “mirall”, el concepte a partir del qual la reconeguda dissenyadora de moda matadeperenca Txell Miras ha creat la col·lecció que amb aquest mateix nom, Zerlako, va poder veure’s ahir a la passarel·la 080 Barcelona Fashion, organitzada en format virtual.
Darrere el mirall, representat en els vinils reflectors que van lluir les models en els vestits i també en el cabell, s’amagava la idea de reflexionar sobre l’ús narcisista de les xarxes socials. “En el mite, Narcís va ser castigat pel Déus quan es va emmirallar al riu. Avui, l’ús que fem de les xarxes també és molts cops narcisista, ja que sovint generem continguts molt personals i a més esperem l’aprovació constant dels altres, a través dels ‘m’agrada’, sobre tot allò que exposem”, explica Miras.
El format digital en què per segona vegada, a causa de la pandèmia, es celebra la 080 Barcelona Fashion va propiciar que Miras concebés la desfilada “com un ‘thriller’ de misteri”. I és que enguany l’esdeveniment del sector de la moda, que se celebra des del dilluns, adquireix de nou una posada en escena cinematogràfica. Així, les 22 firmes que participen a la passarel·la barcelonina presenten les seves col·leccions com a films que poden veure’s a la web 080barcelonafashion.cat.
A la Pedrera
La breu pel·lícula concebuda per Miras va enregistrar-se fa dues setmanes a la Pedrera, l’edifici modernista del Passeig de Gràcia, que de fet també és l’escenari en què la resta de marques han gravat els seus vídeos. “En concret vam utilitzar el pis de la Pedrera que està obert a les visites, tant la cuina com el lavabo, el passadís i el menjador”, indica la dissenyadora, nascuda a Sabadell i amb l’estudi creatiu a Terrassa.
El film de la desfilada de Miras ha comptat amb l’actriu Ana Alarcón. “Ella és una visitant més que truca a la porta del pis de la Pedrera i ja no en surt, perquè comença a trobar noies que comencen a emmirallar-se. Es reflecteixen tant en els miralls com en les altres noies”, comenta la dissenyadora. El vídeo es pot veure a la web de l’esdeveniment. Miras també destaca la participació del perruquer Alexis Ferrer a l’hora de crear els pentinats de les models.
“La col·lecció està bàsicament feta amb vestits conceptuals, però entremig també n’hi apareix algun de la col·lecció comercial”, afegeix. Miras, una dissenyadora de referència, ha obtingut una gran acceptació amb les seves mascaretes. Ara assegura que ja pensa en la nova col·lecció, perquè “la moda va a un ritme que mai para”.
Notícies recomenades
-
Terrassa Un gerro de Sant Jordi inspirat en el Pont de Sant Pere
-
Terrassa “Sant Jordi i el drac de la Terra ferida”, guanyador del VIII Concurs de contes de Sant Jordi de MútuaTerrassa
-
Terrassa Un foc en un local afecta un cartell al barri del Segle XX de Terrassa
-
Terrassa Tres ferits en l'incendi d'una cuina en un habitatge de Terrassa