Leitat ha tancat la seva participació a l'Advanced Factories, la fira anual més destacada d’innovació per a professionals del sector industrial espanyol, amb un molt bon balanç. Des del centre tecnològic amb seu a Terrassa, que ha exercit com a "global partner" del saló, asseguren que el seu estand es va convertir la setmana passada en punt de trobada de professionals i empreses del sector interessades a conèixer les nombroses solucions d’indústria digital permetent, així, tancar nombrosos acords i més de 350 contactes d’alt valor.
L’Advanced Factories es va celebrar del 8 al 10 d’abril a Barcelona i va reunir més de 38.000 professionals del sector. Leitat hi va tenir una destacada presència tant al programa de conferències com a diferents espais del congrés, incloent el nom de l’escenari principal. El centre tecnològic va aprofitar l'ocasió per exhibir la seva capacitat tecnològica i mostrar la seva aposta per impulsar la transformació digital de les empreses industrials. Al llarg dels tres dies, Leitat va exposar les seves solucions en l’àmbit de la digitalització industrial, l’automatització i els nous models productius. Entre els diversos prototips presentats pel centre tecnològic a la trobada, destaquen els avanços en digitalització i monitoratge en el sector de tecnologies mèdiques, així com els nous sistemes d'oxigenoteràpia, d’impressió 3D, de robòtica, d’escaneig 3D d'alta precisió o per a la detecció de microplàstics, entre d’altres.
Un any més, l’Advanced Factories va reunir, també, diferents autoritats institucionals que van volervisitar i conèixer de prop els darrers projectes d’innovació de Leitat. El ministre d’Indústria, Jordi Hereu; la regidora de Promoció Econòmica i Treball de l’Ajuntament de Barcelona, Raquel Gil; el director general d’Indústria de la Generalitat de Catalunya, Oriol Alcoba; la secretària de Polítiques Digitals, Maria Galindo; o el conseller d’Indústria i de Transició Ecològica i Digital Empresarial del Govern de Navarra, Carlos Méndez, van ser alguns dels que es van acostar a l’estand del centre tecnològic.
“Per a nosaltres, Advanced Factories és una cita estratègica per connectar amb la indústria i mostrar com la tecnologia és clau per guanyar competitivitat, eficiència i sostenibilitat”, assegura Jordi Cabrafiga, director general de Leitat. “El gran volum de visites i l’interès pel nostre coneixement tecnològic, els nostres avenços i les nostres solucions ens confirmen que anem pel bon camí per connectar, innovar, transformar i millorar la competitivitat d’empreses i entitats”, afegeix.
Leitat afirma que mantindrà el suport a la fira i la seva presència destacada l’any vinent.
Innovació alimentària
Després de l’Advanced Factories, Leitat prepara ja la seva participació destacada a Food4Future, el congrés sobre innovació en la indústria alimentària que tindrà lloc del 13 al 15 de maig al Bilbao Exhibition Centre de la capital biscaïna. Sota el lema "Alimentant la innovació", el centre tecnològic presentarà a Bilbao els seus darrers avenços i solucions per transformar els reptes de la indústria alimentària. L’entitat mostrarà propostes innovadores en tres grans àrees (nutrició, salut i alimentació 4.0), on exhibirà projectes destacats lligats a la personalització de l’alimentació, noves proteïnes, alimentació vegetal, ingredients bio-actius, seguretat alimentària o digitalització dels processos alimentaris, entre d’altres.