Marató de teatre local
Companyia 8, Qollunaka, 34 Passes i Amics actuen al Principal

- Marató de teatre local
Ara a portada
Publicat el 09 de juny de 2022 a les 08:04
Actualitzat el 10 de juny de 2022 a les 11:37
Dona visibilitat a les companyies de teatre amateur de la ciutat i fa que els seus espectacles pugin a l’escenari del Teatre Principal, l’equipament clau de la temporada municipal d’arts escèniques a Terrassa. La nova edició de SetdTeatre arriba aquest cap de setmana, de divendres i fins diumenge, i acollirà a quatre grups amb quatre obres de diversa temàtica.
Enguany, la mostra estarà a càrrec de la Companyia 8, Qollunaka, 34 Passes i Amics de les Arts. La primera inaugura el programa aquest divendres (21 hores) amb “El secret de les mosques”, de José Antonio Aguado i Rosa Perarnau. Es tracta d’una comèdia àcida, amb direcció del mateix Aguado, que té com a protagonista a una família formada majoritàriament per dones. Tres generacions que es troben sota el mateix sostre i la convivència no sempre és fàcil. L’àvia, ja gran, és la principal font de conflictes sense proposar-ho.
Dissabte hi haurà doble sessió. La primera actuació (18 hores) de la companyia Qollunaka que representarà “Walimu”, una adaptació lliure de l’obra “Un déu salvatge”, de Yasmina Reza, que firma Òscar Garcia. Aquesta obra reuneix a dos matrimonis que han de resoldre una disputa que han tingut els seus nens d’onze anys. Ho volen fer de la manera més civilitzada, però, al final, desemboca en un conflicte entre els adults.
El mateix dissabte (21 hores), el grup 34 Passes presentarà “Taxi”, de Ray Cooney, amb adaptació i direcció de Kiku Andrés. La història que firma Cooney és una comèdia plena d’embolics. Té com a figura central a un anònim taxista sobre el qual descobreixen que porta una doble vida. I, a partir d’aquí, surten dones enganyades, policies no gaire espavilats, veïns impertinents... i un protagonista que és capaç d’inventar el més inversemblant per justificar l’embolic. “Taxi” és una obra que es va fer famosa a les cartelleres de Londres. Es va estrenar l’any 1983 i va ser representada durant 12 anys ininterromputs. 34 Passes diu que estan assegurades les rialles des del principi fins al final.