El festival Dansa Metropolitana ha baixat el teló de la seva cinquena edició amb més de 60.000 espectadors, un 26% més que l’última edició abans de la pandèmia (2019), i una ocupació mitjana dels espectacles del 75%, segons ha informat l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB).
El certamen ha programat més de 300 activitats de dansa a 12 ciutats de l’àrea metropolitana (Badalona, Barcelona, Cornellà, El Prat, Esplugues, Granollers, l’Hospitalet, Sabadell, Sant Cugat, Santa Coloma, Terrassa i Viladecans) durant 18 dies, entre el 10 i el 27 de març. Teatres, museus, centres cívics, carrers, cinemes i espais públics i singulars han acollit les propostes, entre les quals hi havia 92 espectacles, 35 pel·lícules i 34 activitats paral·leles. Una vintenta d’espectacles, a més, han exhaurit entrades per a totes les funcions.
A la nostra ciutat, la FACT Cultural ha acollit aquest diumenge a la tarda l’actuació d’Alonzo King Lines Ballet, dues peces de ballet que combinen tradicions culturals i ballet clàssic sota la mirada artística d’Alonzo King, un dels coreògrafs més visionaris del món del ballet. El mateix coreògraf ofereix aquest dilluns a les 12.30 hores una masterclass per a professionals, on es treballarà el tradicional ballet de barres, la repetició i la investigació d’una frase de moviment del repertori Lines.
En el marc del Festival, el Teatre Alegria també ha acollit aquest diumenge l’obra “Filar”, d’Antonella D’Ascenzi. L’espectacle de dansa contemporània i poesia visual per a tots els públics protagonitzat per una performer i una marioneta ha parlat sobre el poder de la relació entre cossos i objectes, una relació que es desenvolupa des de la distància dels fils invisibles.