
Amics de les Arts vol rellançar les exposicions de pintura
Amics de les Arts estrena dissabte l’exposició “Josep Amat: Vivències”, segona mostra dins del “Cicle grans artistes”, que es podrà veure fins al 20 de març a la sala Salvador Alavedra. En parlem amb Josep Guindo i Ricardo Alavedra

- Amics de les Arts vol rellançar les exposicions de pintura
Ara a portada
-
Terrassa El ple ajornat es farà dimecres i inclourà una proposta d'expedient sancionador a Vox Pilar Màrquez
-
-
Terrassa Tot per Terrassa anuncia accions legals per la samarreta de la portaveu de Vox Pilar Màrquez
-
-
Terrassa La històrica Llibreria Boada Riera torna a obrir en forma d'hamburgueseria el dilluns Redacció
Publicat el 22 de febrer de 2025 a les 09:00
Actualitzat el 21 de febrer de 2025 a les 18:59
Amics de les Arts inaugura avui, a les 18.30 hores, la que serà una de les cireretes de la temporada artística a Terrassa: l’exposició “Josep Amat: Vivències”.
Josep Amat Pagès (Barcelona 1901- 1991) va ser un paisatgista urbà i rural. De fet, les terrasses de les cases on Amat va viure amb la seva família eren molt bons llocs per pintar i també per ser pintats (com es pot apreciar).
Tanmateix, “el punt clau és que més de la meitat són obres inèdites, mai vistes prèviament”, explica Ricardo Alavedra, part d’aquesta nova etapa de gestió de la Sala Alavedra, d’Amics de les Arts, juntament amb Josep Guindo.
“La baronessa Thyssen ha estat informada de la celebració d’aquesta exposició”, explica Guindo. De fet, Carmen Thyssen-Bornemisza és una de les grans col·leccionistes d’Amat. Tant és així, que en haver adquirit diversos quadres en els darrers anys, ha revalorat el preu de la seva obra.
No es descarta que en el futur Museu Thyssen que s’establirà a Barcelona, s’arribi a configurar una sala en exclusiva dedica a Josep Amat (amb el fons adquirit per la baronessa).
Així mateix, la comissària de l’exposició, Assumpció Cardona Iglesias, explica: “La pintura d’Amat és un reflex del goig de viure, concepte que comparteix amb els pintors fauvistes”.
[caption id="attachment_579721" align="aligncenter" width="700"]
Dos instants del muntatge de l’exposició, a Amics de les Arts / ALBERTO TALLÓN[/caption]
I afegeix: “Els problemes, contratemps i pèrdues de la seva vida, Amat no els tradueix en drama en la seva pintura, sinó que la vehicula per representar els moments de plenitud”.

Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles Valentí Grau: mimar el blues, més enllà del jazz
-
Cultura i Espectacles Un curt de l’ESCAC anirà al festival de Cannes
-
Cultura i Espectacles La utopia d'aconseguir que l’escudella ragi per totes les aixetes
-
Cultura i Espectacles Què fer aquest cap de setmana a Terrassa: 26 i 27 d'abril