La Factoria Cultural s'estrena amb una epopeia majúscula
El diumenge 29 la Factoria Cultural reprèn la seva temporada musical estable de la mà de la Franz Schubert Filharmonia

- La Factoria Cultural s'estrena amb una epopeia majúscula
Ara a portada
-
Terrassa El ple ajornat es farà dimecres i inclourà una proposta d'expedient sancionador a Vox Pilar Màrquez
-
-
Terrassa Tot per Terrassa anuncia accions legals per la samarreta de la portaveu de Vox Pilar Màrquez
-
-
Terrassa La històrica Llibreria Boada Riera torna a obrir en forma d'hamburgueseria el dilluns Redacció
Publicat el 24 de setembre de 2024 a les 19:22
S’ha acabat l’espera. Tornen els concerts de música clàssica a la Factoria Cultural de Terrassa. El diumenge 29 a les 18 hores, s’obre el teló de la programació musical estable de la mà de la Franz Schubert Filharmonia, que presenta una proposta immillorable: la Simfonia número 5 de Mahler. Una epopeia musical colpidora composada l’any 1902 que no només ha aconseguit transcendir l’espai i el temps, sinó que ha estat comparada amb la Simfonia número 5 de Beethoven, tot i que van ser composades amb 100 anys de diferència. Una similitud que esdevé alhora un repte, però Mahler va estar a l’altura: va revisar aquesta peça contínuament fins a l’any anterior de la seva mort.
En aquesta ocasió el concert anirà a càrrec del director titular de la companyia, Tomàs Grau. L’actuació promet ser una odissea musical: setanta-cinc minuts de música simfònica en majúscules que s’obren amb un dels solos de trompeta més impactants del simfonisme romàntic. L’orquestra anirà desgranant les capes emocionals de la simfonia, des de la bellesa melancòlica del famós Adagietto fins a l’eufòria exultant del Rondo-Finale.
En total, són cinc els moviments que conté la peça, explorant diferents ritmes i energies que aconsegueixen emocionar l’espectador. Ja ho deia el mateix Mahler, advertint de les seves intencions: “Una simfonia és com un món. Ho ha de contenir tot”.
Notícies recomenades
-
Cultura i Espectacles Valentí Grau: mimar el blues, més enllà del jazz
-
Cultura i Espectacles Un curt de l’ESCAC anirà al festival de Cannes
-
Cultura i Espectacles La utopia d'aconseguir que l’escudella ragi per totes les aixetes
-
Cultura i Espectacles Què fer aquest cap de setmana a Terrassa: 26 i 27 d'abril