Terrassa

Primer revés del govern al ple pels canvis de mobilitat a Can Boada

La sessió plenària ha aprovat desfer les modificacions de circulació a Grups Gibraltar i Lluís Companys gràcies als vots de tots els grups excepte els de govern. Fa quatre anys que la plataforma veïnal exigeix solucions als problemes al barri

Membres de l'equip de govern durant el ple d'aquest divendres / NEBRIDI ARÓZTEGUI

Primer revés de l’equip de govern al ple pels canvis de mobilitat a Can Boada. El plenari d’aquest divendres ha aprovat anul·lar les modificacions en la circulació al barri, tal com reclamen els veïns, gràcies al suport de tots els grups, llevat dels de govern, Tot per Terrassa (TxT) i Junts, que s’han abstingut.

És una situació inèdita aquest mandat. En el ple extraordinari d’ordenances i pressupostos de novembre la suspensió del vot telemàtic del regidor d’ERC Pep Forn va deixar en minoria el govern de la ciutat (ERC s’abstenia), però l’alcalde, Jordi Ballart, va utilitzar el seu vot de qualitat.

Aquest divendres el govern local ha defensat que malgrat que mantenen el compromís amb el document prèviament transaccionat amb els veïns de Can Boada, la seva intenció és arribar a un acord també amb els comerciants, per la qual cosa hi haurà una nova reunió dijous.

El tinent d’alcalde Xavier Cardona ha dit que “la nostra voluntat és la de trobar solucions que responguin als interessos col·lectius del barri”. L’oposició ha retret al govern que no votés a favor d’un acord “perfectament assumible”, tal com l’ha definit el socialista Javier García. El document que ha presentat l’entitat reclama desfer la reordenació feta a Grups Gibraltar – Companys l’any 2021 quan es van col·locar els nous contenidors d’escombraries, recuperar al màxim l’aparcament, abordar la problemàtica dels patinets i fer un estudi de viabilitat per uns nous camions de recollida. És la tercera vegada que els veïns portaven el tema al ple perquè, diuen, la situació actual provoca caos circulatori, més contaminació i falta d’aparcament.

La nova factura de l’aigua

També s’ha  donat llum verda a l’ampliació de tres a cinc trams de la tarifa d’aigua. La tinenta d’alcalde de Serveis Generals, Laura Rivas, ha defensat que es continua incentivant l’estalvi i “penalitzant” el consum excessiu. A partir del segon semestre d’aquest any, els abonats de TAIGUA, veuran com la factura incorpora dos nous trams: el primer, fins a 60 litres per persona al dia i fins a 78 per llars unipersonals, i un altre, pels que gastin més de 150 litres per persona i dia.

El ple aprova el Pla Director de Comerç que contempla 49 accions fins a 2027

Les agents de policia reclamen armilles adaptades

Les agents de policia municipal de Terrassa han protestat al ple per reclamar armilles que s’adaptin als seus cossos. El tinent d’alcalde Xavier Cardona ha dit que ja s’ha obert el preceptiu concurs per obtenir 51 armilles antibales adaptades que arribaran a l’estiu.

Protesta de les agents de policia al plenari / NEBRIDI ARÓZTEGUI

Pla de xoc a favor del català a Terrassa

La sessió ha aprovat la proposta d’ERC per impulsar un pla de xoc per promoure el català a Terrassa. S’impulsarà un pacte local per la llengua i la creació de continguts audiovisuals en català. Hi han votat en contra PP i Vox. Els populars sí s’han mostrat a favor d’un augment dels cursos de català.

Reclamen la millora de la xarxa ferroviària

El ple ha donat compte de l’acord de Junta de Portaveus per exigir la millora de la xarxa ferroviària a Terrassa i al Vallès i en què es reclama impulsar l’eix transversal ferroviari.

Suport a la reivindicació del pavelló del Districte 2

El ple d’aquest divendres ha aprovat la proposta del consell escolar de l’Institut Mont Perdut per apressar la Generalitat pel pavelló al Districte 2. “No hem parat de reclamar-ho”, ha dit l’alcalde Ballart. Aquest equipament es reivindica fa 15 anys.

Terrassa atorga la Medalla de la Ciutat a Jaume Cabré

To Top