Terrassa

L’Aürt, del xef de Terrassa Artur Martínez, conserva els dos Sols Repsol

El Celler de Matadepera manté també el seu reconeixement, situant-se un graó per sota de l’establiment del cuiner egarenc

L'Aürt d'Artur Martínez va aconseguir el segon Sol l'any 2021 / Guia Repsol

El restaurant barceloní Aürt, dirigit pel xef de Terrassa Artur Martínez, ha revalidat un any més els dos Sols de la Guia Repsol. Així es va donar a conèixer aquest dilluns coincidint amb la gala de lliurament d’aquests reconeixements gastronòmics que es va celebrar al vespre al Teatro Guimerá de Santa Cruz de Tenerife.

L’establiment que el cuiner terrassenc té a la capital catalana va obrir l’any 2018. El 2020, va obtenir el seu primer Sol Repsol  i un any més tard va doblar el reconeixement, pujant a la categoria de dos Sols, un nivell que ha anat mantenint any rere any. El passat mes de novembre va revalidar també l’estrella Michelin, una distinció que va rebre per primer cop en la guia del 2020.

Fa cosa d’un mes es va saber que Martínez traslladarà el restaurant, actualment ubicat al lobby de l’hotel Hilton Diagonal Mar Barcelona a un altre local, radicat a la zona cèntrica de la ciutat comtal.

En la nova guia Repsol també conserva un Sol el restaurant El Celler de Matadepera, que va obrir portes en un ja llunyà 1968 i va obtenir el seu primer Sol l’any 2018. Altres establiments de la comarca apareixen en la categoria de recomanats com Ca l’Esteve, de Castellbisbal; Can Solà, de Matadepera; La Pinya de Plata, de Sant Cugat del Vallès; o Tast & Gust, a Cerdanyola del Vallès.

En la gala d’aquest dilluns a Tenerife es va reconèixer com a nous tres Sols Guia Repsol a Susi Díaz, xef del restaurant La Finca, d’Elx (Alacant), i Pedro Sánchez, xef de Bagá, a Jaén. De la mateixa manera, es van concedir 17 nous dos Sols Guia Repsol: Alevante (Chiclana de la Frontera), Bakea (Mungia), Cebo (Madrid), Enigma (Barcelona), Esperit Roca (Sant Julià de Ramis), Kamín (Lleó), Kappo (Madrid), L’Aliança d’Anglés (Anglés), La Tasquería (Madrid), Laia Erretegia (Hondarribia), Lana (Madrid), Local de Ensayo (Múrcia), Narru (Donostia), Poemas by Hermanos Padrón (Las Palmas de Gran Canaria), VelascoAbellá (Madrid), Verdejo (Madrid) i Villa Retiro (Xerta).

Els premis Sol Sostenible #AlimentosdEspaña han estat enguany per a Ángel León (Aponiente, El Puerto de Santa María. 3 Sols Guia Repsol), Ignacio Echapresto (Venta Moncalvillo, Daroca de Rioja. 2 Sols Guia Repsol), Jordi Esteve (Nectari, Barcelona. 1 Sol Guia Repsol) i Pedro Hernández (El Duende del Fuego, Los Llanos. Recomanat Guia Repsol).

Amb les noves incorporacions, un total de 789 restaurants formen l’univers de Sols Guia Repsol (44 Tres Sols, 176 Dos Sols i 569 Un Sol) i 1.488 Recomanats (amb 208 novetats). Catalunya (115), la Comunitat de Madrid (102), Andalusia (77), el País Basc (73), la Comunitat Valenciana (65) i Castella i Lleó (58) són les regions on més Sols brillen.

To Top