En la història de les manifestacions artístiques, s’ha escenificat de tot. En disciplines com la pintura o l’escultura, hem pogut contemplar escenes o personatges de tota mena. En aquest apartat, les famílies tenen el seu protagonisme i en podem trobar d’artistes de renom. Per exemple, cèlebre és la pintura de Velázquez, “Les menines”, també coneguda com “La família de Felip IV”. Però no només veiem escenes familiars a la pintura. També podem trobar escultures.
És el cas de “Família Vapor”, un conjunt escultòric elaborat per l’artista Xavier Corberó i que dorm al Vapor Ventalló. Els membres del nucli familiar de pedra basàltica són el pare, la mare, un fill o filla i l’avi. Una família de pedra que, no sabem si, com li passà a l’esposa de Lot, es va quedar així per mirar enrere tot i que li havien prohibit. En aquell cas, però, la dona es va convertir en una estàtua de sal.
El 3 de maig de 2002 es va inaugurar la remodelació del Vapor Ventalló que, de ser indústria va passar a ser una plaça envoltada d’habitatges i locals comercials. Segons apunten en algunes informacions, l’obra de Corberó la van subvencionar la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de la ciutat i les empreses Egabac i Imviusa.
Una rèplica a Beirut
Aquest grup escultòric, que està separat, ja que un dels seus membres ha quedat amagat, a tocar de la terrassa d’un dels bars de la zona, té una mena de bessó a Beirut, una rèplica, però amb més membres. També és una obra de Corberó, que es diu “Passeig en l’hipòdrom”, i la formen quinze escultures, fetes de basalt.
Com es fa amb les ciutats, no seria mala idea agermanar els dos conjunts escultòrics que, en definitiva, tenen el mateix pare i formes ben similars.
