La magnitud de les aportacions artístiques d’una figura de la rellevància de Jacint Morera és inabastable. Quadres, caricatures, murals, dibuixos, escultures i, fins i tot, textos per a la premsa, van ser el seu llegat. L’autor del llibre “Jacint Morera. Construir des de la senzillesa”, Miquel Àngel Codes Luna, explicava fa uns anys en una taula rodona sobre aquest artista que “si hagués cuidat més les relacions públiques, hauria tingut un paper destacat en la història de l’art català del seu temps” i que “mai va tenir interès a promocionar-se ni a deixar de ser un artista local”.
Entre tot el que va deixar, hi ha uns esgrafiats que decoraven unes galeries, de nom Tao, que van tenir poc èxit i que van tancar a la dècada dels anys seixanta. Tenien un doble accés o doble entrada, o bé des del raval de Montserrat, número 56, o bé des del carrer de la Rasa, en el número 111. Llavors, Morera va deixar, també a banda i banda, aquesta obra, amb motius relacionats amb el comerç. Les del Raval es mantenen intactes, en l’actualitat, mentre que els esgrafiats de la Rasa només es veuen en part, amagats sota el cartell del negoci que regenta el local en els nostres dies.
Un bar d’aquells
Les galeries Tao van donar pas a un bar d’aquells que formen part destacada de la història de l’hostaleria de la ciutat, que perllongaria la seva estada durant un grapat d’anys. El bar va adoptar el nom de les antigues galeries i era conegut com el Bar Tao. Els esgrafiats de Morera, realment molt moderns per l’època en què els va confeccionar i dels quals hi ha poca informació o gens, mostren unes figures pretesament humanes, en plenes accions quotidianes i amb elements que tenen una clara relació amb el sector del comerç. De moment, impertèrrits, mantenen el seu port.