Terrassa

Línies blaves al terra per informar de pàrquings a Terrassa

L’Ajuntament pinta una nova senyalització a la rambla d’Ègara i altres vies de la zona centre

Tram amb els nous senyals a la rambla d'Ègara / NEBRIDI ARÓZTEGUI

Tota informació és millorable, i més en un aspecte tan sensible com el de la mobilitat urbana. I si en el cas de Terrassa es podia considerar escassa la comunicació per facilitar l’accés als aparcaments de la zona centre, una nova mesura està cridada a mitigar aquesta mancança. L’Ajuntament ha pintat ja línies blaves en la calçada per promoure els trajectes fins els pàrquings de l’illa de vianants o proximitats. Ja es pot veure el flamant traçat entre la plaça de Ricard Camí (més amunt del centre cultural LaFACT), a la rambla d’Ègara, i el Mercat de la Independència, de baixada; i entre el Doré i el mateix mercat, de pujada.

Aquest element innovador de senyalització horitzontal el va plantejar el consistori fa uns mesos en una de les reunions que van mantenir responsables municipals amb l’associació de comerciants TerrassaCentre.

Es buscaven fórmules per millorar l’accessibilitat a la zona i aquesta es va estudiar com a possible: consistia en marcar una ruta de manera similar a les indicacions als hospitals o a determinats grans establiments. Una cosa semblant es va fer als camins escolars. Era una opció factible i barata per induir els conductors a seguir una ruta cap als aparcaments des de la perifèria de la zona restringida de pas.

Pla de xoc

L’octubre, l’assumpte es va tractar en una nova reunió entre veïns, comerciants i Ajuntament per debatre un pla de xoc després de la implantació de la nova illa de vianants. La decisió es va prendre poc després i divendres passat uns operaris van pintar la calçada en el recorregut previst. En sentit descendent, amb final al pàrquing del raval de Montserrat. De pujada, amb tres destinacions possibles: el mateix aparcament i els de la Plaça Vella i el Progrés.

La ruta es bifurca a l’alçada de la plaça de Clavé / NEBRIDI ARÓZTEGUI

Els recorreguts són aquests: en sentit ascendent, els conductors que surten de la rotonda del Doré ja es troben les primeres indicacions que informen de la proximitat d’un aparcament. La línia blava corresponent puja i es bifurca en arribar al parc dels Catalans, a l’alçada del carrer d’Antoninus Pius. Una línia segueix recte per la dreta i l’altra passa al carril esquerre de la marxa. La de la dreta s’atura al carrer del Doctor Cabanes, però gira a la dreta i segueix uns metres després per la mateixa via de manera discontínua. Gira a l’esquerra pel carrer del Col·legi cap a la Plaça Vella i el seu aparcament subterrani.

Difusió

La línia que continuava per la rambla d’Ègara es bifurca també, a la plaça de Clavé. A l’esquerra, cap al pàrquing de la plaça del Progrés pel carrer de Gutenberg. Recte, cap amunt, fins el carrer de la Goleta, cap a l’aparcament del raval de Montserrat. Allà es troba amb els senyals idèntics que baixen per la Rambla per l’altra banda des de la confluència amb el carrer de Galileu.

“Tota acció que reforci i millori la senyalització és benvinguda”, ha apuntat aquest dimarts Anna Roque, gerent de TerrassaCentre. L’associació ha demanat a l’Ajuntament que expliqui la mesura i en els propers dies l’entitat en farà difusió. En principi, no es preveu una ampliació d’aquests itineraris blaus que, com destaca TerrassaCentre, poden servir per deixar clara una qüestió que genera dubtes: sí que es por circular per la Rambla si vas al pàrquing del Raval.