La quota de circ prevista per a aquesta Festa Major va posar el punt final aquest dilluns amb una doble sessió de representacions (a les 19.30 i a les 22.30 hores), en el que va suposar la gran Gala de Circ. La celebració d’aquest últim esdeveniment circense va tenir lloc a davant de la porta d’entrada de la Masia Freixa, al parc de Sant Jordi, que, enguany, ha substituït la tradicional exhibició de circ que se celebrava els dimarts a la plaça Vella. L’artista gallega Marta Iglesias, que va participar també com a clown i oferint algunes de les seves acrobàcies, es va encarregar de conduir l’acte.
Iglesias va combinar a la perfecció l’humor amb algun exercici amb bitlles o el diàbolo (fent-se passar per una novella), i va saber interactuar amb un públic entregat que va omplir el recinte previst. De fet, molta gent es va quedar a fora, però va seguir la gal·la amb interès a les tanques que havien servit abans perquè els que tenien la seva reserva poguessin accedir al recinte. La gallega va saber treure més d’un somriure als espectadors, jugant permanentment amb ells.
Va començar fent els seus equilibris Cèlia Marcé i, des d’un trapezi, va oferir exercicis on barrejava força i destresa. Va alçar-se amb un arnès i va acabar amb una exhibició que va rebre l’aprovació dels presents.
Odilo Traepan va ser el següent a sortir a escena. Aquest artista d’origen gallec, establert a Catalunya, va fer un paper amb tocs d’humor, en què, d’entrada, semblava que no sabia ni agafat una bitlla. Finalment, després de simular una incompetència que tenia data de caducitat, es va esplaiar amb exercicis diferents, amb fins a cinc bitlles.
Iglesias va tornar a l’escenari per “boicotejar” la següent actuació, la de l’asturià assentat a Barcelona José Luis Redondo, “Jose”, que en un principi no estava prevista. Finalment, la baixa de Leo per lesió durant l’escalfament previ a la gala de la tarda, un dels integrants del duet francès Leo i Gabi, va fer que el seu número fos substituït pel de l’asturià. Jose, un showman de reconeguda trajectòria, va fer riure mentre protagonitzava un exercici que va fregar el thriller, amb una taula, una cadira i quatre ampolles. Amb acudits preparats i altres d’improvisats, va acabar sobre la cadira, suspesa sobre tres ampolles, abocant sidra sobre un vas, des de la quarta ampolla, amb què va jugar creant certa tensió còmica. Una manera, va dir, d’anunciar que és d’Astúries. Després va ser el torn de Maria Suricata, una virtuosa del hula-hoop, que va fer una performance d’alt nivell i que va agradar molt.