La Cia. Victoria Sickness va presentar ahir al Parc de Sant Jordi una de les propostes més creatives de la Festa Major. Format al Centre de les Arts del Circ Rogelio Rivel i resident de Tub d’Assaig, l’artista de Leganés i la seva “Coreografia de una travesti” tiren d’autobiografia per a de construir un relat sobre la identitat de gènere i la recerca de referents durant la infància i l’adolescència.
Amb un continu d’acrobàcies sobre patins i terra i una exhibició magistral de roda cyr, la Cia Victoria Sickness parla de les dificultats d’una nena atrapada a un cos masculí i utilitza els ninos de la seva infància -Barbie i Ken-, com a icones d’una societat binària i normativa que nega la diferència.
L’espectacle combina la música en directe amb imatges i sons programats que reprodueixen moments i veus familiars. El muntatge, d’estètica pop, és un joc constant entre les acrobàcies, el relat de les vivències personals i la música, que embolcalla tota la posada en escena.
“Coreografia de una travesti” és un espectacle en construcció. La companyia té intenció de presentar el projecte a finals d’any i ahirva oferir al Parc de Sant Jordi una primera proposta, que el públic va rebre amb entusiasme. La sessió de circ va omplir l’aforament del Parc de Sant Jordi, que durant hora i mitja va ser un cant a la llibertat i a la pluralitat d’identitats.
Victoria Sickness va acomiadar l’espectacle recordant l’assassinat a Coruña del jove de 24 anys Samuel Luiz, després de rebre una brutal pallissa. “Volem tenir la capacitat de poder tornar soles a casa sense por”, va dir, abans de reptar a la societat a prendre partit, a no mirar cap a un altre costat. “No volem cap altra mort. Si veieu una agressió, no deixeu la gent sola”.