Terrassa

Netflix transforma la UPC en un hospital

La comunitat del campus de la Universitat Politècnica a Catalunya (UPC) i les persones que passaven ahir per la zona van quedar sorpreses pel desplegament d’equips i material de producció audiovisual. El motiu d’aquest canvi de paisatge quotidià és perquè el campus acollia el rodatge d'”Alma”, la nova sèrie de Netflix creada per Sergio G. Sánchez, guionista de pel·lícules com “L’orfanat” i “L’imposible”, les dues del premiat i reconegut Juan Antonio Bayona, format a l’Escola Superior de Cinema i Audovisuals de Catalunya (Escac) amb seu a Terrassa.

La nova sèrie de ficció de la plataforma es defineix com un “thriller” sobrenatural de deu episodis de 50 minuts i comptarà amb un equip de 100 persones. La història té com a protagonista a una noia (el paper recau en l’actriu Mireia Oriol), que es diu Alma, que desperta en un hospital després de sobreviure a un accident d’autobús en el qual moren quasi tots els seus companys. La noia no recorda res de l’incident ni del passat.

I de fet, el poc que es va poder veure, va constatar que l’edifici TR5 de l’antiga Etseiat de la UPC s’havia transformat en un hospital. A uns metres de la gran escalinata d’accés, entrava i sortia una noia en una cadira de rodes que portava un sanitari amb bata blanca. No va ser possible saber més perquè un membre de la producció ens va dir que “tot era confidencial”, especialment el contingut perquè encara s’havia d’emetre per la plataforma audiovisual.

Netflix, en la seva presentació, sí que va donar alguns trets més d’aquesta sèrie que es va estrenar el setembre. “Alma comença a creure que tot el seu entorn li diu mentides, intentant convertint-la en algú que no és. Està atrapada en un món que no sent com propi i que haurà d’esbrinar els misteriosos fets que van succeir abans que la verdadera identitat s’esvaeixi per sempre”.

El seu creador va manifestar a propòsit del projecte que “serà molt emocionant donar vida a aquest ric univers i estic encantat que Netflix em doni l’oportunitat d’arribar a una audiència global amb una sèrie en castellà que enllaça de ple amb les meves obsessions com a narrador”.

La protagonista de la ficció, Mireia Oriol (Argentona, 1996), és una actriu que ha participat en els llargmetratges “Tocats pel foc”, de Santiago Lapeira (2019), “El pacto, de David Victori (2018) i “E.S.O. Entidad Sobrenatural Oculta (2009) i també a les sèries de TV3 “Com si fos ahir” i “Les de l’hoquei”. El repartiment es completa amb Alex Villazán, Pol Monen, Claudia Roset, Javier Morgades, Nil Cardoner, Maria Caballer i Milena Smit. “Alma” és la cinquena sèrie espanyola de Netflix i va sortir a la llum al setembre passat. La plataforma va estrenar abans “Las chicas del cable”, “Élite” “Hache” (algunes escenes gravades també a Terrassa) i “Alta mar”.

Tàndem amb Bayona
Per la seva banda, Sergio Gutiérrez Sánchez (Oviedo, 1973) és un guionista i director de cinema espanyol que ha treballat en solitari i també de manera estreta amb Juan Antonio Bayona. Durant el curtmetratge “7337”, Sanchéz va conèixer a Bayona i ell mateix li va oferir la direcció de l’obra. Bayona va acceptar i anys més tard li faria la proposta del guió de “L’orfanat (2007). Amb aquesta pel·lícula de gran èxit, Sánchez va guanyar el Goya al millor guió original en l’edició de 2008. El tàndem va tornar a treballar mà a mà per les productores Apatxe Entertainment, Telecino Cinema i Spongeman (la productora del mateix Bayona). La nova producció va ser “L’impossible” (2012).

Sánchez també firma els guions “Purgatorio” (2014) al costat de Luís Moreno i “Palmeras en la Nieve” (2015) i de Fernando González Molina basada en la novel·la de Luz Gabás. I de guionista a director. Sánchez va estrenar la seva primera pel·lícula “Marrowbone” (2019) amb la producció de Juan Antonio Bayona (de nou van col·laborar) i Guillermo del Toro.

Aquesta no és la primera vegada que el campus de la UPC ha estat escollit com a plató de rodatges. Des de la universitat, van informar ahir que l’any passat també va ser escenari de la versió per la pantalla de “La trilogia del Batzan”, basada en l’obra de Dolores Redondo. Les primeres novel·les de la saga, “El guardián invisible” i “El legado de los huesos”, es va estrenar a les sales, però la tercera “Ofrenda a la tormenta” a Netflix perquè va coincidir amb la pandèmia i les restriccions, i es va veure més factible anar a un canal tancat. Per cert, el campus de la UPC de Terrassa, amb l’obra de Redondo, també va ser un hospital.

To Top