Terrassa

Viure l’esport, passar por i comprar a 360°

l Laboratori Creativitat 360, impulsat per Telefònica, el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia de la UPC (CITM-UPC) i el Parc Audiovisual de Catalunya ja incorpora els seus primers quatre projectes. Es tracta de propostes que s’endinsen en la narrativa immersiva, l’aprenentatge d’idiomes, l’eSport i en la millora de l’experiencia de compra a les botigues online.

El laboratori s’emmarca en una assignatura de tercer i quart curs dels graus en Multimèdia; Disseny i Desenvolupament de Videojocs, així com en Disseny, Animació i Art Digital del CTIM-UPC. Els seus alumnes són els que han creat els primers quatre projectes, que exploren noves formes narratives per impactar sobretot en una audiència jove.

El primer projecte és un curt en 360° que, amb argument de thriller, relata un segrest amb escenes immersives en les quals l’espectador se sent protagonista. La trama, en la que l’audiència s’endinsa en primera persona, avança de forma intuïtiva per maximitzar les possibilitats d’aquesta tecnologia.

A la segona proposta, l’acadèmia d’idiomes Lango utilitza la tecnologia 360 per facilitar el coneixement de llengües al seu alumnat. El projecte habilita entorns quotidians com una botiga, un taxi o un restaurant gravats en 360° que conviden a interactuar en un escenari completament virtual.

El tercer projecte busseja en l’àmbit dels eSports i ho fa en streaming, aplicant un vídeo 360° en tot el desenvolupament de l’esdeveniment esportiu, des del seu inici, al backstage, els jugadors i el públic, entre altres elements. El projecte fa l’experiència molt més interactiva i l’espectador pot arribar fins i tot a interactuar amb els jugadors.

Finalment la quarta proposta se situa en la dimensió del consum. Es tracta d’una botiga virtual que permet fer més real i natural l’experiència de compra mitjançant la tecnologia 360°. El client pot moure’s per l’espai de compra d’una botiga convencional o fins i tot d’un centre comercial.

Els primers projectes del laboratori Lab Creativitat 360 han estat presentats ja als seus tutors i mentors en una reunió telemàtica. Durant els mesos vinents, l’alumnat desenvoluparà de manera online els projectes amb el suport dels tutors i mentors. L’objectiu és poder presentar els definitius a finals del mes de juny.

L’objectiu del laboratori multimèdia impulsat pel parc Audiovisual de Catalunya, el CITM-UPC i Telefónica és que els universitaris i les empreses investiguin conjuntament en l’àmbit de l’audiovisual i generin noves formes de veure la televisió que permetran tecnologies com les càmeres 360°.

El vídeo 360° permet a l’espectador adoptar un paper protagonista, un punt de vista en primera persona que dóna un grau d’immersió en el contingut inèdit fins ara. Amb aquesta iniciativa, es busca explorar noves tècniques narratives per a impactar de manera especial entre l’audiència més jove, acostumada a consumir continguts a través de suports menys convencionals.

El laboratori de Creativitat 360 va començar al febrer amb equips de quatre persones cadascú que treballen per facilitar la creació, el disseny i el desenvolupament de nous escenaris de narrativa 360°.

objectiu: crear startups

Un comitè d’experts format per representats de Telefònica, la UPC i el Parc Audiovisual avaluaran els projectes de l’alumnat multimèdia. Entre les empreses col·laboradores hi ha Movistar+ i l’àrea d’innovació de Telefònica.

De fet, s’ha ofert a l’alumnat la possibilitat de presentar els seus treballs a openfuture.org, una plataforma d’innovació impulsada per Telefónica que té com a objectiu la recerca o promoció d’startups amb ADN digital.

Els equips que estrenen la primera edició del Lab Creativitat 360 s’inscriuran en aquesta plataforma, on avaluaran els progressos dels projectes i s’analitzaran les solucions proposades. La fórmula permetrà a l’alumnat familiaritzar-se amb el desenvolupament d’un projecte d’innovació des dels seus inicis i fins a la seva possible conversió en un producte o una empresa.

E

Les propostes dels estudiants s’endinsen en la narrativa immersiva, en l’aprenentatge d’idiomes, l’eSport i en la millora de la compra a les botigues online

To Top