Salud

Conveni per fomentar el vessant social i solidari de la farmàcia

Les oficines de farmàcia també desenvolupen un paper solidari i col·laboren amb diferents ONG’s. Recentment la Federació d’Associacions de Farmàcies de Catalunya ha signat un conveni de col·laboració amb Farmamundi, presidida pel terrassenc Ricard Troiano.

La Federació d’Associacions de Farmàcies de Catalunya (Fefac) i l’ONG Farmamundi han segellat recentment a Barcelona un conveni de col·laboració amb l’objectiu de fomentar el vessant social i solidari de la farmàcia en el camp de la salut. L’acord també busca potenciar el paper del professional farmacèutic com un agent de salut proper i accesible a la població. L’aliança fa més estretes les relacions entre ambdues entitats, que sumen esforços per emprendre iniciatives conjuntes.

A la rúbrica va estar present el president de la Federació d’Associacions de Farmàcies de Catalunya, Antoni Torres, i el president de Farmamundi, el terrassenc Ricard Troiano (en la foto, a la dreta). També hi va assistir el delegat general de Farmamundi, Joan Duran.

Amb aquesta aliança, la Fefac es compromet a fer difusió, entre el sector de les oficines de farmàcia, de les activitats i campanyes que desenvolupi Farmamundi. La federació també es compromet a compartir la informació generada sobre l’activitat de Farmamundi a través dels seus canals habituals de difusió. A més, l’acord planteja la possibilitat que ambdues parts puguin proposar accions conjuntes per tal de realitzar activitats que considerin interessants per als seus respectius associats.

accés al medicament

Segons el president de la Fefac, Antoni Torres, potenciar el paper social del professional farmacèutic és un dels valors de la federació. “Entenem que ens mostra com el que realment som, un col·lectiu compromès, proper a la població i que a més treballa per a una atenció i un servei que garanteixi l’accés de les persones al medicament d’una forma justa i igualitària”, indica.

La Fefac signa aquest conveni a través de la Fundació Catalana de la Farmàcia, una entitat creada recentment (presidida per Antoni Torres) per tal de canalitzar els projectes de responsabilitat social corporativa que la Fefac duu a terme des de fa anys. Per exemple, la titulada “Frena el sol, frena el lupus”.

Per la seva banda, el president de Farmamundi, l’egarenc Ricard Troiano, explica que aquest conveni “reforça la importància estratègica que té, per a l’organització humanitària, fer més estrets els llaços amb institucions vinculades al sector, com la Fefac”. Troiano afegeix que espera que puguin “col·laborar en la celebració de jornades de formació; contribuir al desenvolupament sostenible aprofitant els reptes i les oportunitats que plantegen els objectius de desenvolupament sostenible; així com promoure la difusió conjunta de projectes de cooperació o acció humanitària que l’ong emprèn per tal de millorar la salut i la qualitat de vida de moltes persones”.

projectes solidaris

Farmamundi és una Organització No Governamental per al Desenvolupament (ONGD) especialitzada en el subministrament de medicaments, material sanitari i ajuda farmacèutica a països empobrits. Des de Farmamundi duen a terme projectes de cooperació i acció humanitària en països en vies de desenvolupament, així com campanyes d’educació per al desenvolupament, activitats de sensibilització i denúncia per conscienciar la població sobre la necessitat de garantir l’accés als medicaments a qui més els necessiten. I, en general, per assegurar el dret universal a la salut.

Per la seva banda, la Fefac és l’organització empresarial que representa els farmacèutics que són propietaris d’una oficina de farmàcia a Catalunya. Fundada l’any 1990, entre els seus principals objectius hi ha el desenvolupament empresarial i professional de les farmàcies, així com la col·laboració amb les administracions sanitàries.

To Top