Opinió

Un tresor sobre el Modernisme

Com diem cada any –excepte el 2020– Terrassa torna a principis del 1900 per uns dies. Enguany, podrem recuperar la Fira Modernista. No serà una edició habitual a causa precisament de la pandèmia, que ha obligat a reduir els espectacles al carrer. Però de ben segur que els terrassencs en gaudirem igual, o molt més, que altres vegades. En el marc d’aquesta cita ineludible, Diari de Terrassa es fa ressò de la troballa d’unes 400 fotografies que daten de 1916, on es pot veure com era la ciutat de les acaballes del Modernisme. Són plaques de vidre que van ser trobades en una casa de Ca n’Aurell, arraconades entre andròmines amb destinació als contenidors de residus. Marino Ruiz Nievas, encarregat de netejar aquell habitatge per emprendre-hi unes reformes, no va tirar aquella caixa plena de plaquetes vítries. El fotògraf terrassenc Rafael Aróztegui, expert en fotografia antiga, historiaire local, ha analitzat les fotos, ha escanejat les més valuoses per les estampes de Terrassa que reflectien i ha esbossat la figura del que segurament és el seu autor: Heremies (o Geremies) Busqué Bagolini. Un tresor més per afegir a la història egarenca.

To Top