A finals de 1920, Hollywood es va convertir en l’epicentre del cine internacional. El seu càlid i assolellat clima permetria que directors i actors haguessin d’utilitzar ulleres de sol més de 300 dies l’any.
L’èxit de la fàbrica de somnis de Hollywood es va estendre per tot el planeta, i les estrelles de cinema es van convertir en icones internacionals de la moda. La societat va començar a deixar-se influenciar per les estrelles de cine i, hàbilment, les revistes van aprofitar per a relacionar ulleres de sol amb glamur, una fusió que avui dia encara funciona.
Les ulleres són quelcom més que un complement, són tota una declaració d’estil i personalitat, trobar la perfecta no és feina fàcil, cada temporada surten models nous.
En funció del rostre
Tot i que no existeix una veritat absoluta sobre quines ulleres són les perfectes i ideals per a cada rostre, hi ha firmes que proposen dissenys en funció de la cara i apunten algunes claus perquè cada mirada trobi l’acompanyant perfecte.
Els rostres amb forma arrodonida necessiten un model d’ulleres amb línies rectes que ajudin a definir les faccions i angles. Una bona opció són les ulleres amb muntura orientada cap a la part superior, les de pont transparent o les muntures en forma "cateye".
Per a les persones amb faccions més quadrades s’ha de buscar models més rodons que suavitzin els angles i creïn proporcions menys lineals.
Quan es té un rostre amb faccions allargades, acostumen a quedar bé quasi tots els models, tot i que l’ideal és centrar la recerca en muntures que harmonitzin, que s’adaptin a la seva activitat i gust, ja que, quant a forma, totes són vàlides.
Bicolor y "nude"
Aquesta temporada, els models blancs tornen amb força, sobretot els models d’aire retro. Semblaven més un caprici que una moda, però no ha estat així. En la dècada dels 60 del segle passat, Audrey Hepburn va ser una de les pioneres en lluir ulleres blanques, precisament un model maxi i futuristes en la pel·lícula "Two for the Road", el 1967.
Després, l’actriu francesa Brigitte Bardot es va atrevir amb un model blanc i vidres quadrats a "L’ours et la poupée" de 1970.
En la dècada dels anys 90, el líder de Nirvana, Kurt Cobain, les va tornar a posar en òrbita i aquesta primavera escalen en els esglaons de la modernitat.
Aquesta temporada també estan de moda les muntures bicolor. Són les més avantguardistes, sobretot els models amb vidres verds. Però també van molt buscades les ulleres en to "nude" i en versió maxi, és a dir, en mida XL.
D’altra banda, tornen els models rodons, a l’estil de les que lluïa Marlene Dietrich el 1933. Un dels últims models, Polaroid by Sara, presenta muntures metàl·liques ultralleugeres, en daurat o negre, amb vidres polaritzats acolorits en rosa, negre o verd.
També cal destacar que els models futuristes desterren les muntures clàssiques. En versió mini o maxi, aquests dissenys es presenten amb vidres de mirall o de colors. Kim Kardashian ha estat una de les primeres en lluir aquests dissenys que recorden a les ulleres d’esquiar. Mentre que Bella Hadid les prefereix molt fines i allargades, que recorden a les que portava el protagonista del film "Matrix" (1999).
L’estiu passat, el model "cateye" amb muntura negre era màxima tendència i aquest any també, però en colors que abasten des del marro o el préssec degradat, fins a una intensa tonalitat en color maó i blau petroli.
Models clàssics com el d’aviador o el mític model XXL que utilitzava Jackie Kennedy Onassis els anys 70 segueixen en auge, aporten un toc bohemi molt atractiu.