Diners

Pimec vol que els Next Generation incloguin finançament per a la igualtat de gènere

La delegació de la patronal al Vallès Occidental reivindica el lideratge femení en el món empresarial

Pimec Vallès Occidental ha reivindicat  la importància del lideratge femení en el món empresarial i ha demanat que els Fons europeus Next Generation incloguin finançament específic per a la igualtat de gènere. Amb motiu del Dia Internacional de les Dones, l’entitat va organitzar dimecres un acte en col·laboració amb ADE Vallès, que va aplegar una setantena d’empresaris i empresàries de la comarca, i va tenir com a objectiu posar en valor el paper de la dona en el teixit empresarial i analitzar els reptes i oportunitats que es presenten en aquest àmbit.

El president de Pimec Vallès Occidental, Xavier Pujol, va defensat la necessitat “d’un model econòmic inclusiu, on el talent femení pugui desplegar-se plenament, ja que parlar de dona i empresa no és només una qüestió d’igualtat, sinó de competitivitat i futur”. En aquest sentit, Pujol també va destacat la importància de conscienciar sobre els reptes que afronten les dones en el món empresarial i en la societat, tot apuntant que “s’ha de fer una feina conjunta entre l’àmbit públic i privat per posar en comú experiències, bones pràctiques i accions concretes que permetin construir un futur més just i igualitari”.

L’esdeveniment va comptar amb la participació de la consellera d’Igualtat i Feminisme de la Generalitat de Catalunya, Eva Menor, qui va assenyalar que “hem de visibilitzar les dades de la desigualtat, perquè les dones ens hem incorporat molt als espais de decisió, però encara ocupem espais de lideratge de segon nivell”. Menor va afegir que aquesta situació “perjudica no només a les dones, sinó al conjunt de la societat”. Per revertir-la, la consellera va compartir que el Govern va aprovar 50 mesures transversals a tots els departaments per a la igualtat real entre dones i homes, “perquè hem de blindar amb política pública útil i amb impacte tot un conjunt de serveis que afavoreixin aquesta igualtat”.

La presidenta d’ADE Vallès, Cristina Arróniz, va fer un reconeixement a “totes les dones directives, empresàries i professionals, perquè representem la força, la resiliència i la capacitat de transformació que el món empresarial necessita”. En aquest sentit, Arróniz també va remarcar la importància que les dones “continuïn obrint camins, conscienciant i inspirant les generacions futures i promovent una cultura empresarial basada en l’equitat i el talent sense barreres gènere”.

Discriminació sectorial i feina no remunerada

La presidenta de la Comissió Dona i Empresa de Pimec, Maria Teixidor, va presentar les principals conclusions de l’estudi “L’aportació de les dones a l’economia espanyola”, que compta amb la col·laboració de la Universitat de Santiago de Compostel·la.

D’aquest informe se’n desprèn que la base de les actuals desigualtats entre homes i dones en la seva participació en l’activitat econòmica, laboral i empresarial, té l’origen en dues característiques: la discriminació sectorial, segons la qual les dones predominen els serveis, mentre que els homes ho fan en la indústria, i el repartiment desigual de la feina no remunerada.

En aquest sentit, l’estudi assenyala que l’aportació de les dones a l’activitat econòmica del país es veu condicionada perquè els sistemes oficials de comptabilització computen exclusivament l’activitat productiva. Per tant, les activitats que tenen una menor contribució al valor de la producció, com és el cas dels serveis, en què hi ha una major presència de la dona, tenen un menor impacte en el còmput total. A més, segons Pimec cal afegir que els sistemes de còmput ignoren el valor de les activitats de feina no remunerada, de manera que s’invisibilitza una feina realitzada majoritàriament per dones. L’estudi constata que si es tinguessin en compte aquestes variables, el PIB espanyol augmentaria un 40% i les dones hi aportarien un 51,88%.

Durant la seva intervenció, Teixidor va manifestar que “cal avançar en l’enfocament dual en tots els programes d’ajudes públiques i millorar el disseny de les mesures de suport a tots els sectors, de tal manera que incloguin finançament específic per a la igualtat de gènere i requisits i indicadors explícits per a la integració de la perspectiva de gènere”. En aquesta línia, la presidenta de la Comissió Dona i Empresa de Pimec va advertir que “perquè els fons europeus Next Generation puguin ser la palanca de transformació social i d’igualtat efectiva entre homes i dones, cal que garanteixin aquest enfocament dual i amb perspectiva de gènere”.

To Top