Diners

L’atur a Terrassa enceta el 2025 amb un repunt gairebé imperceptible

El mes de gener ha acabat amb 12.023 egarencs desocupats, 20 més que els que es registraven el desembre (+0,17%)

L'Oficina de Treball del carrer de la Cisterna / Nebridi Aróztegui

Terrassa tanca el primer mes de l’any amb un augment gairebé imperceptible de la xifra d’aturats. Segons les dades publicades aquest dimarts, el mes de gener ha acabat amb 12.023 egarencs desocupats, 20 més que els que es registraven un mes abans. Així doncs, l’increment intermensual ha estat d’un lleuger 0,17%. D’aquesta manera, Terrassa suma dos mesos consecutius de petitíssims augments, ja que el desembre el nombre de terrassencs sense feina va créixer en 67 persones (+0,56%).

En canvi, en la comparativa interanual hi ha hagut un descens d’un 4,59%. I és que el gener del 2024 hi havia 12.602 terrassencs a l’atur, 579 més que ara.

L’increment respecte del desembre acostuma a ser habitual per la finalització de la campanya de Nadal. El d’enguany ha estat pràcticament idèntic al del 2024, quan la xifra d’aturats també va augmentar en 20 persones i un 0,16%. El 2023 el repunt va ser més gran: d’un 1,25% i 160 persones.

La dada de 12.023 terrassencs aturats torna a ser, un any més, la més baixa en un mes de gener des de l’any 2008, però encara a molta distància de la xifra d’aleshores, quan hi havia 10.162 egarencs sense feina. La taxa d’atur registral a la ciutat se situa en el 10,6%, segons l’Observatori del Vallès Occidental.

Al Vallès Occidental, el primer mes del 2025 ha tancat amb 43.192 aturats. A diferència de Terrassa, a la comarca la xifra ha baixat en 43 persones respecte del desembre, la qual cosa significa un encara més inapreciable descens d’un 0,1% en termes percentuals. En comparació amb ara fa un any, hi ha 2.084 vallesans menys a l’atur, un 4,6% menys, un percentatge, en aquest cas, gairebé idèntic al de Terrassa.

La majoria de municipis de la comarca, 12, han començat el 2025 amb menys persones sense feina que al desembre, mentre que un (Cerdanyola del Vallès) no ha experimentat variacions i deu localitats han sumat persones a la llista de l’atur. En termes interanuals, 19 municipis han experimentat descensos, i els altres quatre, increments.

Catalunya ha sumat 1.444 aturats al gener en comparació al desembre de l’any passat, fins als 336.639 desocupats, la dada més baixa en el primer mes de l’any des del 2008. L’augment mensual ha estat d’un lleuger 0,43%. En canvi, en relació amb ara fa un any, és a dir, amb el gener del 2024, hi ha hagut un descens d’un 3,01%.

Al conjunt de l’Estat, l’atur s’ha situat en les 2.599.443 persones. També ha pujat al gener en comparació al desembre, concretament en 38.725 persones, un 1,51% més. En relació amb el mateix mes del 2024, la xifra d’aturats ha retrocedit un 6,08%, amb 168.417 desocupats menys, segons ha informat aquest dimarts el Ministeri de Treball i Economia Social.

L’atur a Terrassa enceta el 2025 amb un repunt gairebé imperceptible
To Top