
El nombre de terrassencs aturats va disminuir al novembre de forma pràcticament generalitzada. La xifra de desocupats es va reduir en tots els grans sectors d’activitat, a excepció de l’agricultura, on no hi va haver canvis respecte d’un mes abans. Així es desprèn de l’últim informe mensual sobre l’evolució de l’atur registrat a Terrassa elaborat pel Servei d’Estudis i Observatori de la Ciutat.
L’agricultura va acabar el mes de novembre amb els mateixos 77 aturats que a l’octubre. A la resta de sectors, el nombre de persones sense feina va minvar sense grans variacions en termes percentuals entre uns i altres. La indústria va acabar el novembre amb 1.371 aturats, 25 menys, la qual cosa suposa una caiguda d’un 1,79%. En els serveis el descens va ser d’un 1,63%, amb 7.908 desocupats, 131 menys. Mentrestant, la construcció va registrar una reducció d’un 1,23%, amb 1.288 persones sense feina, 16 menys. El grup d’aturats sense ocupació anterior va experimentar una baixada una mica més gran en percentatge. Va ser d’un 2,12%, amb 1.292 desocupats, 28 menys.
En la comparativa interanual, en canvi, sí que hi ha més diferències. Lidera la caiguda la indústria, amb un 11,49%, seguida per la construcció, amb un 7,14% i l’agricultura, amb un 6,10%. En els serveis entre novembre del 2023 i novembre del 2024 el nombre de terrassencs desocupats ha minvat un 3,06% i en el grup d’aturats sense ocupació anterior, un 0,84%.
Caiguda més intensa en homes que no pas en dones
Pel que fa a la divisió entre gèneres, l’atur ha disminuït tant en la població masculina com en la femenina tant mensualment com anualment, però en ambdós casos ho ha fet de forma més intensa en els homes. A 30 de novembre es comptabilitzaven 4.818 homes terrassencs a l’atur, un 2,51% menys que a 31 d’octubre i un 5,64% menys que un any abans. Les dones sense feina són força més, 7.118 per ser precisos, la qual cosa significa un descens d’un 1,06% respecte d’un mes abans i d’un 3,46% en la comparativa interanual.
Els aturats registrats de nacionalitat estrangera són 2.473 i representen un 20,72% del total. Mensualment, han baixat un 0,36% (9 persones), però anualment han augmentat un 0,24% (6 persones).
En el global, la davallada mensual del nombre de terrassencs aturats al novembre va ser d’un 1,65%. El mes va tancar amb 11.936 egarencs a l’atur, 200 menys que a l’octubre. La caiguda interanual va ser d’un 4,35%, amb 543 persones aturades menys.
Així les coses, la taxa d’atur registral estimada és d’un 12,94% en les dones i d’un 8,26% en els homes, mentre que la general és d’un 10,53%.
