
L’aclamat coreògraf Antonio Najarro presenta “Merina“, una innovadora creació que fusiona dansa espanyola, flamenc estilitzat i la firma de moda Oteyza. Utilitzant els dissenys d’Oteyza, Najarro aporta una visió renovada del flamenc i crea una experiència visual única. “Merina” es podrà veure en una única funció el dissabte 5 d’abril a la Factoria Cultural de Terrassa.
Najarro inicia la seva carrera a les companyies de dansa més reconegudes. Crea i dirigeix la seva pròpia companyia de dansa Companyia Antonio Najarro (present en diverses ocasions a la temporada de dansa de LaFACT.) Va ser director del Ballet Nacional d’Espanya entre el 2011 al 2019.
Antonio Najarro ha ballat sobre els escenaris internacionals més prestigiosos del món abans d’esdevenir un dels coreògrafs més icònics de la dansa espanyola contemporània. A més, ha estat recompensat per nombrosos premis al llarg de la seva carrera entre els quals destaquen el Premi de Cultura de la Comunitat de Madrid en la modalitat de Dansa i el Premi Nacional de Cultura Viva 2017.
Oteyza
Oteyza és una firma espanyola de moda masculina fundada per Paul García de Oteyza i Caterina Pañeda el 2011. La firma, trenca els paradigmes del vestir, oferint un missatge de renovació i evolució constant de la moda masculina, unint tradició i avantguarda.
Des dels seus inicis, Oteyza ha col·laborat amb grans institucions culturals i artístiques creant vestuaris en altres àmbits escènics com Museu Thyssen-Bornemisza, Museu del Prado, Teatre Espanyol, Teatre Real, Museu del Vestit, Fundació Mapfre, Canal de Isabel II o el Design Fest, corroborant així la seva transversalitat.
