L’Alba emprèn un perillós viatge acompanyada de la lloba Neva. La seva complicitat les durà a viure plegades les més apassionants aventures. Es tracta del videojoc Neva, de Nomada Studio, la factoria de la qual el terrassenc Conrad Roset, un “outsider” dins de l’ecosistema de les grans empreses de videojocs, és l’il·lustrador i la cara visible. La creativitat i amor pels videojocs de l’egarenc s’han vist recompensats amb el premi que Neva ha rebut com a millor joc d’impacte social en el marc dels prestigiosos The Game Awards, coneguts com els Oscar del sector. El guardó premia els jocs que conviden a la reflexió i a experiències amb un profund significat o missatge social. Som davant d’una història que reflexiona sobre les relacions entre pares i fills.
La nova creació de Roset ha seguit l’exitós camí que va començar l’any 2019 Gris, el primer videojoc de l’estudi de Roset, que va rebre idèntica distinció. “Intentem fer un pas narratiu més enllà amb l’objectiu que allò que volem explicar arribi”, assegura Conrad Roset en una entrevista a l’ACN. Assegura que el Game Award és “la recompensa més alta que podien tenir i considera que el videojoc “deixa marca” en els jugadors per la manera emotiva en què s’expliquen les històries. La gala d’entrega dels guardons va tenir lloc al Microsoft Theather de Los Angeles. El cofundador de l’estudi, Adrian Cuevas, va recollir el premi durant la gala celebrada la matinada de dijous a divendres.
Neva manté la línia artística de l’original, però fa un pas endavant pel que fa a l’acció proposada, amb les habituals plataformes i trencaclosques. Com a novetat, incorpora els combats.
Si a Gris, Conrad Roset parlava de la superació d’un dol, a Neva aborda el complex món de les relacions entre els pares i les mares i els seus fills. “No deixa de ser una metàfora d’algú que va creixent, a qui has de protegir. Però amb el pas del temps, els rols es van invertint”, explica. És una idea lligada al naixement del seu primer fill, que ara té sis anys. El terrassenc va estar treballant durant gairebé tres anys i mig en el projecte Neva, envoltat d’una trentena de persones.
Combat complex
La principal complicació del videojoc són les escenes de combat, que esdevenen complexes i interessants. Els mateixos personatges van esdevenir un altre repte, inclosa la lloba Neva (no jugable), que es mou de manera natural i va creixent a mesura que la trama avança.
El procés creatiu d’aquesta darrera entrega no va ser senzill. Roset va omplir una quinzena de llibretes amb dibuixos i esbossos, sempre al servei d’una narrativa que continua donant molta importància a la música i l’art, tal com passava a Gris. Es mostrava molt satisfet del guardó. “Que et comparin amb jocs i estudis que tenen recursos gegants, mentre nosaltres som petits, és un orgull”. De Gris se n’han venut quatre milions de còpies. S’espera un recorregut similar per al seu successor.