Cultura i Espectacles

Un vodevil… Però no “caspós”

La Cia PAM Teatre estrena “Gustafsson R-60” a la Sala Crespi en doble funció: dissabte a les 20 hores i diumenge a les 18 hores

Un dels darrers assajos de la companyia PAM Teatre a la Sala Crespi / JOANA MAÍLLO

V olíem fer vodevil modern: o sigui, amb els malentesos dels vodevils, però sense la pàtina de caspa d’aquelles comèdies”.

Així descriu Xavier Pallejà la seva adaptació de “Gustafsson R-60”, que la companyia PAM Teatre estrena aquest cap de setmana a la Sala Crespi. I per partida doble: Dissabte a les 20 hores i diumenge a les 18 hores.

I què trobarà l’espectador? Un vodevil, que no passa en un bordell dels anys 20 o 30 del segle passat, si no en un pis qualsevol, d’una ciutat qualsevol, del nostre país a principis del segle XXI. “És un joc de relacions de parella, d’amistat…”, diu Pallejà. “I en aquesta adaptació del text que fem, nosaltres, hem, buscat reforçar la part més caòtica i humorística”, afegeix.

De fet, l’obra va ser estrenada inicialment a la sala Versus Glòries, de Barcelona, l’any 2020. “Recordo haver-hi baixat veure l’obra i anava repassant mentalment com faria jo l’adaptació”, rememora Pallejà. El moment ha arribat. “Val a dir que dirigir comèdia és molt difícil, perquè cal quadrar tot en el moment just. En canvi, quan fas drama, la major dificultat és la dels actors, que han de rebuscar dins del seu interior per trobar sentiments ‘xungos’, parts que et fan vergonya, pors…”, enraona el director de l’obra.

I és que fer riure no és gens oficial, malgrat que sovint es consideri un gènere més frívol. L’autora del text i els acudits és la terrassenca Rosa Molina, qui va escriure la dramatúrgia mentre estudiava a l’Obrador de la Sala Beckett, amb el també terrassenc Sergi Belbel com a professor. La dramaturg viu a cavall entre Barcelona i Oslo. Va fundar la companyia de teatre Pomodoro el 2015. També ha escrit “La contemplació de la bellesa”

L’elenc actoral està format Marc Talló, Clàudia Patllé, Cori Muntada, Alba Flomesta, Ramon Ortiz i el mateix Xavier Pallejà.

I després de l’estrena, què? “Aquest cap de setmana enregistrarem l’obra, a fi de poder moure-la entre programadors i entrar dins el circuit de teatre amateur, de forma que ens sortís una gira de 15 actuacions”, aposta Pallejà.

Un vodevil… Però no “caspós”
To Top