Començar el mes de febrer escoltant jazz en untemple com la Nova Jazz Cava de Terrassa sempre és una bona opció. Per això la sala egarenca ofereix tres propostes per encarar l’inici d’un nou mes i el final d’una setmana amb els ritmes marcats i sincopats que caracteritzen aquest estil de música.
Aquells que no vulguin esperar, aquest dijous mateix tenen la possibilitat d’escoltar el Xavi Castillo Grup, liderat pel contrabaixista terrassenc Xavi Castillo, llicenciat a l’ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya) en l’especialitat de jazz. Castillo sempre ha combinat la seva passió com a contrabaixista amb la seva aposta per l’educació musical. Ha impartit classes particulars a alumnes de totes edat, en escoles i al Conservatori de Terrassa. Va finalitzar el Màster en Pedagogia per a Músics de l’ESMUC l’any 2020 i aquesta nit (21 hores) serà amb Marta Garret a la veu, Daniel Ferruz al piano i Carlos Pérez a la bateria a la Nova Jazz Cava. Junts actuaran en format “jam session”. L’entrada val 4 euros.
“Un jazz de pel·lícula”
Divendres (22 hores, 15 euros), serà el torn de The Moonrivers i Celeste Alías, amb la proposta “Un jazz de pel·lícula”. Tres músics experimentats dins del camp del jazz s’uneixen per fusionar la seva passió per aquest estil amb una selecció de temes cinematogràfics, i en aquesta ocasió es presenten amb la cantant Celeste Alías com a convidada especial, formant un quartet que presenta amb rigor melodies de pel·lícules de tots els temps. El seu repertori inclou músiques de llargmetratges clàssics amb bandes sonores immortals, des de “Moon River” a “Cinema Paradiso”, passant per “My favorite things” o “Calling you”, i en les seves actuacions s’intercalen breus explicacions dels films per posar al públic en context.
Per acabar, dissabte (22 hores, 15 euros) el pianista Xavi Torres, Marco Zenini (contrabaix) i Andreu Pitarch (bateria) interpretaran un recull de les peces que el primer –un dels joves músics més destacats de l’escena europea que actualment viu a Amsterdam, després d’haver estudiat clàssica i jazz i el Conservatorium van Amsterdam– va escriure durant el confinament de la pandèmia com a exercici per mantenir l’energia creativa.