Cultura i Espectacles

“Les quatre estacions”, en el maig primaveral de LaFACT

La funció té lloc el proper dissabte, 6 de maig, a les 20 hores

Un instant de l'assaig celebrat a l'escenari de Terrassa, posteriorment a la presentació amb premsa / NABRIDI ARÓZTEGUI

LaFACT Cultural estrena la gira de Les quatre estacions de Max Richter. La gira iniciarà el proper 6 de maig a LaFACT Cultural i també es podrà veure el 7 de  maig al Teatre-Auditori Sant Cugat i el 26 de maig al Teatre Fortuny de Reus. 

Aquesta nova proposta, per a 17 ballarins, pretén portar sobre l’escenari un espectacle  inèdit que combina la dansa clàssica amb la contemporània. Una barreja d’estils  aparentment arriscada a nivell artístic que compta amb l’experiència i encert del coreògraf, Ilya Jivoy.

Un autèntic especialista a l’hora de moure’s i crear dansa en  aquest terreny que ha tingut un breu però exitós recorregut en el món de la  coreografia. En la mateixa línia, la dansa no és l’única disciplina dins aquesta proposta  que parteix d’una vessant clàssica per acabar desembocant en una mirada més  contemporània de la dansa, sinó que la mateixa música evoluciona d’igual manera: Antonio Vivaldi crea la seva famosa composició de Les quatre estacions en el decurs  del segle XVIII mentre que Max Richter en fa la seva versió l’any 2012. 

Representants dels teatres que col·laboren en la posada en marxa de “les quatre estacions”, avui a LaFACT de Terrassa / NEBRIDI ARÓZTEGUI

A última instància, alguns ballarins del PAR en Dansa i a través del seu creador, Ilya  Jivoy, s’encarreguen de transmetre en moviments la idea que, per molt que passin les  dècades i segles, les estacions segueixen esdevenint-se i representant les mateixes  idees.

Tant els elements clàssics com els contemporanis es posen d’acord en  transmetre el mateix missatge a l’hora d’interpretar els sentiments que se’n es deriven  de cada una de les estacions. Al cap i a la fi, es tracta de desxifrar un codi de llenguatge  inherent a l’ésser humà, un codi que d’alguna manera identifica la primavera, l’estiu,  la tardor i l’hivern amb determinats escenaris i sensacions: naixement, prosperitat,  calor, maduresa, fragilitat, fred, memòria i, finalment, mort. 

FITXA ARTÍSTICA 

Coreografia: Ilya Jivoy 

Música: Max Richter, sobre la base d’Antonio Vivaldi 

Repetidora: Anael Martín 

Vestuari: Sonya Vartanyan i Carles Solé 

Cap tècnic: Enric Salvador 

Disseny d’il·luminació: Konstantin Binkin 

Espai sonor: Pol Baltrons 

Maquinària tècnica: Carles Pirla 

Producció: PAR en Dansa 

“Les quatre estacions”, en el maig primaveral de LaFACT
To Top