El cicle de concerts del Conservatori de Terrassa presenta l’estrena a l’Auditori de l’espectacle “Anastàsia”, amb direcció de Dani Coma i Mercè Pérez i amb el llibret de Terrence McNally, lletres de Lynn Ahrens i música de Stephen Flaherty. Aquest espectacle és fruit d’un taller i de la suma d’esforços de docents i alumnes de l’escola de música, que ha comptat amb la col·laboració de l’Institut Investigador Blanxart, del grau d’Enginyeria de Sistemes Audiovisuals Eseiaat-UPC de Terrassa i de l’escola Anna Vilamanyà.
“Anastàsia” és un musical basat en la pel·lícula homònima d’animació de 1997. La seva trama central gira entorn de la llegenda de la gran duquessa Anastàsia de Rússia qui, suposadament, va escapar de l’execució de la seva família a les mans de l’exèrcit bolxevic. Anys després, una òrfena amnèsica de nom Anya tracta de descobrir la veritat sobre el seu passat. Per a això compta amb l’ajuda de dos estafadors que pretenen treure profit de la situació. L’espectacle s’estrena aquest dissabte, 14 de maig, a les 20 hores i hi haurà una segona representació el diumenge a les 12 hores.
La producció artística que tindrà com a protagonistes els alumnes, té la direcció a quatre mans de Mercè Pérez, directora de cor, i Dani Coma, director d’escena. Daniel Garcia és el pianista. També han treballat en el projecte Marta Ruiz, de l’Institut Investigador Blanxart, Javier Gago, de la UPC, Giovani Martínez, de l’escola Anna Vilamanyà. La reconeguda cantant Maria Teresa Vert ha fet formació de veu, escena i la coordinació.
Preparant una òpera de Mozart
El mateix cicle del Conservatori presentarà el proper cap de setmana, els dies 21 i 22 maig, el taller d’òpera amb l’escenificació de l’obra “El rapte en el Serrall”, de Mozart, i amb la direcció dels professors Miquel Gorriz i Maria Mateu. “El rapte en el Serrall” és una de les primeres quatre grans òperes de Mozart. Narra en clau irònica la història d’uns pirates que segresten el vaixell en què viatgen un grup de joves espanyols. També comptarà amb alumnes del centre i amb col·laboracions com la formació 4: veus.cor, dirigida per Mercè Pérez, i el pianista Alejandro Lidón.