Exposicions en dos espais diferents però unides en temàtica social. La Factoria Cultural de Terrassa (LaFACT) inaugura aquest dissabte, a les 19 hores, “Los Nadies”, basada en l’obra pictòrica de l’artista Antonio Soto (Bergara, 1964) inspirada en el poema del mateix títol del periodista i escriptor uruguaià Eduardo Galeano (Montevideo, 1940-2015).
El conjunt de la mostra, que s’inaugura aquest dissabte a les 19 hores, està format per 23 retrats de grans dimensions. Són mirades que parlen, amb nom i històries pròpies que recullen diferents situacions socials del nostre món, entre elles l’assetjament escolar, el tràfic de persones, la immigració, entre altres.
L’obra permet reflexionar sobre qui són aquestes persones que acaben convertint-se en mers recursos humans. Qui són aquests ‘nadies’ que ni tan sols tenen nom i que no figuren en la història universal. I també ens convida a pensar si estem, nosaltres mateixos, tan lluny de convertir-nos en “ningú”, si continuem sent només espectadors. Galeano, l’autor, descriu aquest algú o ningú amb una realitat tan contundent que ens arriba com si tinguéssim un mirall davant nostre.
Per la seva banda, la seu de la delegació del Vallès del Col·legi Oficial d’Arquitectes de Catalunya (Coac) acull, fins a l’1 de novembre, l’exposició “Per Durar”, un recull de fotografies del treball de més d’un centenar de dones que, el mes de març del 2018, van participar en les feines de restauració dels arrebossats tradicionals en la concessió Allou-Sana, al poblat de Tangassogo (Tiébélé), situat al sud de Burkina Faso.
Amb l’ajuda d’estris quotidians com una escombreta, una aixada o diferents tipus de pedres, i utilitzant terres i pigments naturals, aquesta tècnica documentada des del segle XVI és un testimoni excepcional de la cultura Kasséna, de valor universal, reconegut a la llista indicativa de Patrimoni de la UNESCO. Aquest projecte de restauració a Burkina Faso ha comptat amb el suport del Coac, a través dels ajuts a la cooperació que atorga anualment la institució dels professionals.