Segon espectacle de la temporada de dansa estable del BBVA-Centre Cultural i una vegada més va rebre el premi del públic. La companyia de Saragossa, LaMov, dirigida per Víctor Jiménez, va oferir "Tempus fugit" amb música de "Les quatre estacions", de Vivaldi, i va ser un èxit. El públic va aplaudir entusiasmat al final de l’espectacle i va abandonar l’Auditori Alfons Vallhonrat amb la sensació que tot havia passat en un tres i no res, com en un somni, i amb el desig d’un retrobament molt aviat.
LaMov va interpretar l’obra, creada pel mateix director artístic, que ens va arribar com un viatge molt intens i frenètic. De nou, Jiménez va apostar per una dansa de llenguatge clàssic oberta a passos, moviments i gestos més alternatius. El resultat va ser una coreografia molt original, rítmica i dinàmica, on els ballarins van ser totalment protagonistes. La seva dansa va fluir compassada amb la sonoritat de Vivaldi i, en moments, va crear estructures i arquitectures de cos molt plàstiques i captivadores.
"Tempus fugit" ens va arribar molt endins i vam compartir tot el ventall d’emocions del cos de ball. Emocions lligades al pas del temps transitant per la música sobre el cicle de la natura que va inspirar al compositor del barroc. Jiménez n’ha fet aquesta doble lectura, el temps de vida i el temps de la natura marcat per la primavera, l’estiu, la tardor i l’hivern i cada estació se’ns presenta plena de connotacions. Hi ha a "Tempus fugit" una plasmació del viatge vital de l’ésser humà; de mirada al passat i al futur; d’absència i presència; de destins incerts. I, a l’interior, tota l’amalgama que genera: amor, desamor, dolor, passió, temor, bellesa, rebel·lia, odi, llibertat… Tot condicionat també pel temps climàtic; pel sol, els núvols, la pluja i el fred.
Entregats
El cos de ball, tres nois i tres noies, s’hi va deixar la pell al llarg dels 60 minuts que, amb prou feines, deixen treva perquè, pràcticament, estan tota l’estona sobre l’escenari. Es van mostrar tècnicament preparadíssims per afrontar qualsevol repte (diuen que Jiménez és molt exigent) i aquest el van superar amb excel·lència. Ens va agradar molt la proposta perquè el creador ha aconseguit que els ballarins es bolquin fins a extreure la seva màxima expressió i siguin el centre de tot. I ho fan sobre una composició, "Les quatre estacions", que ens és força coneguda i un plaer per als sentits, i amb la què dialoguen amb una sensibilitat absoluta. Les aportacions dels músics Max Richter (anglès d’origen alemany) i Jorge Sarnago (de Sòria, establert a Saragossa) donen una musicalitat contemporània a l’antiga barroca de Vivaldi sense quedar renyides.
De fet, Sarnago ja havia fet també, amb la mateixa delicadesa, la reescriptura del "Rèquiem" de Mozart que LaMov va escollir per a la seva anterior coreografia,"Terrenal". I la col·laboració del tàndem Jiménez-Sarnago s’ha consolidat. El compositor de Sòria també firma la versió de la música "El llac dels cignes", de Txaikovski, que LaMov va estrenar el passat octubre al Teatre Principal de Saragossa amb el suggerent títol d’"El llac". Apuntar que, a la fi, el ballet "Giselle" s’ha traslladat als dies 3 i 4 de juliol per tenir més garanties. La companyia que interpretarà l’obra és la Russian State Ballet i va acompanyada d’orquestra. És per tant un viatge a Terrassa d’una delegació amb un bon nombre de persones que, ara per ara, era molt complicat que poguessin fer.