Aquesta tarda la Filmoteca recupera "La ronda", un clàssic del cinema francès que en el seu moment va guanyar dos premis del festival de Venècia i va rebre dues "nominacions" als Oscar. El film ha estat recentment restaurat.
"La ronda" és un melodrama que reflexiona sobre l’amor, les relacions humanes i les diferències de classe. Es basa en una obra teatral d’Arthur Schnitzler -prohibida en el seu moment per "escandalosa"- i, a més del seu repartiment de luxe, la seva bellesa visual i els seus llargs plans-seqüència, destaca per l’estructura circular. El protagonisme va saltant d’un personatge a un altre i cadascuna de les escenes està protagonitzada per un personatge de l’escena anterior i per un de nou, que serà el que protagonitzarà la següent i així successivament fins a tornar a l’inici.
Gérard Philipe, Simone Signoret, Anton Walbrook, Serge Reggiani, Simone Simon, Isa Miranda, Danielle Darrieux, Daniel Gélin i Jean-Louis Barrault, entre d’altres, són alguns dels grans noms que intervenen en una pel·lícula que tracta de diverses trobades amoroses, amb uns diàlegs que sota una aparença frívola en realitat són tristos i amargs. La història o, més ben dit, les històries, transcorren a Viena l’any 1900. La curiositat és que Ophüls va incorporar un personatge nou que no sortia a l’obra de teatre original.
Max Ophüls (1902-1957) fou un director alemany que, fugint del nazisme, es va instal·lar primer a França i després als Estats Units. "La ronda" va ser el primer títol que va dirigir després de retornar a Europa l’any 1950 i també és una de les obres més conegudes de la seva filmografia, juntament amb "Carta de una desconocida", "Atrapados", "Madame de…" i "Lola Montes".