Carrer del Pare Llaurador 1988 – 2025
El dipòsit d’oli d’una antiga nau industrial situada al carrer del Pare Llaurador va provocar l’incendi amb què tanquem aquesta sèrie dedicada a aquesta temàtica. Es veu clarament a la imatge més vella, que és del 1988, any en què l’escriptor egipci Naguib Mahfuz va rebre el Premi Nobel de Literatura. En aquesta ocasió, i a diferència de les dues anteriors fotografies sobre incendis que es van produir a la ciutat, tenim alguns dels clàssics en aquesta classe d’escenes: un vehicle dels bombers i fum, molt fum. Un fum molt negre, d’aquells que presagia algun ensurt de consideració.
Fotos: Miquel Mundet – Arxiu Diari de Terrassa i Nebridi Aróztegui
Perill de les flames
És un fum que sembla tret d’una pel·lícula o una sèrie. No cal recordar que, a més del perill de les flames, en un incendi, el fum pot ser letal. No és cap broma la seva presència. Tothom en deu tenir alguna al cap, com les que aquí es van titular “El coloso en llamas”, de l’any 1974, o “Llamaradas”, de 1991.
No cal aprofundir molt en les diferències que ens mostren les instantànies. El carrer, vist en l’actualitat, està tranquil sense cap incendi, tot i que hi passen bastants vehicles durant la jornada. És evident, a més, que la vorera s’ha ampliat, el que permet que hi hagi fins i tot un banc per poder descansar per a qui ho necessiti. O no només per al descans, també per passar una estona, contemplant el què passa pel carrer.
D’aquell incendi als nostres dies han passat molts anys i, molt probablement, moltes persones ni recordin. És un fet habitual, que hi hagi fets que, amb els anys, s’obliden.
