Ahir i Avui

Places amb les seves característiques

Plaça del Roc Blanc (1995-2025)

Si poguéssim repassar totes les places de la ciutat veuríem que cadascuna té la seva idiosincràsia. Unes són més grans, altres més petites, n’hi ha que tenen elements que les distingeixen i altres que són planes i sense res que les permeti destacar. És, molt possiblement, el que les converteix en úniques i les atorga una aura especial.
Aquesta introducció només ens serveix per introduir-nos a la plaça del Roc Blanc, en el segon article consecutiu dedicat a aquest barri. I, com moltes de les altres places, aquesta té uns trets característics concrets. Agradaran més o menys, però són els que té i ja no hi ha retop.

Fotos: Jordi Segarra/Arxiu Diari de Terrassa i Uma Jareño

La plaça que poden observar en les dues instantànies ensenya unes columnes fetes d’obra, coronades amb un sostre elaborat amb làmines de fusta. Cadascú tindrà la seva opinió, si li agrada o no, si ho troba tronat o si, en canvi, li sembla una meravella. Com sempre, dependrà dels gustos o de les sensacions.

Alguns detalls

A la foto antiga, que és de 1995, any en què el pilot Gabriel Raies va guanyar el Rally Argentino, es pot palpar que encara hi havia alguns detalls per acabar que, a la més actual, ja es veuen en ferm. Es nota i molt que la plaça ja té una trajectòria i un rodatge que, a la imatge de fa més temps, encara no tenia.

Per aquesta secció han passat moltes places de tota la ciutat. Unes de més conegudes o concorregudes i altres més anònimes i amb menys presència. Però totes són places, sense més titulacions ni càrrecs.

To Top