
La sisena edició de la Fira d’Orientació Professional Terrassa Tira Futur, que es desenvoluparà els pròxims 19 i 20 de març, es planteja com l’edició “més participativa de la història“, així ho ha assegurat la regidora d’Ocupació i FP, Montserrat Caupena. Enguany, la Fira compta amb un total de 80 estants, dos escenaris i dos espais de xerrades, amb un total de 101 expositors. “Un nombre que fa palès l’interès creixent de les diferents baules de l’orientació professional”, comenta Caupena. Destaquen, per sobre de tot, les més de 30 empreses de diferents sectors que participaran de diferents maneres; més empreses que mai. Les persones assistents podran participar en entrevistes ràpides amb empreses que ofereixen llocs de treball en diferents sectors, com ara serveis d’atenció domiciliària, personal de serveis auxiliars, gericultors i gericultores per a residències i personal de producció per a la indústria.
També hi haurà 36 xerrades i tallers, organitzats per expositors, entitats, empreses i serveis municipals, que complementaran l’acció orientadora dels estants. A més, els expositors realitzaran un total de 195 activitats en els seus estants. A aquest elevat nombre d’expositors s’hi suma també la novetat de treure la Fira del Recinte Firal per primera vegada, per dur a terme activitats al carrer. La plaça de la Cooperativa serà l’espai complementari per a la realització d’activitats amb instituts i serveis públics. Hi haurà un escenari per a actuacions artístiques, vehicles de la policia municipal, de Mossos d’Esquadra i de bombers de la Generalitat, i un rocòdrom dinamitzat per alumnes dels cicles de formació professional d’activitats físiques i esportives de l’Institut Santa Eulàlia. En total, 18 activitats es desenvoluparan en aquesta plaça per acostar la Fira al carrer.
“L’orientació professional és una prioritat per al Govern municipal pels seus múltiples beneficis: redueix l’abandonament escolar, connecta el món de la formació amb el del treball, millora el mercat laboral i, el més important, facilita la vida de les persones. Poques coses hi ha millors a la vida que poder dir que treballes en el que t’agrada. I la clau és haver gaudit d’una bona orientació. I aquesta és una prioritat no només pel govern sinó per a tota la ciutat, com demostra la gran implicació de tots els agents a Terrassa Tria Futur”, afegeix la regidora d’Educació i de Joventut, Patricia Reche.
També hi haurà un escenari d’arts escèniques i activitats a l’entrada del Recinte Firal, organitzat per part de l’Escola Superior de Tècniques de les Arts de l’Espectacle (ESTAE), i amb la col·laboració de l’Institut Cavall Bernat i altres centres. S’hi exhibiran 15 mostres de centres formatius de diferents àmbits (cuina en directe, teatre, desfilades de moda, música, etc.).
La Mostra d’Ensenyament, en dos espais
Per la seva part, la Mostra d’Ensenyament, que s’adreça a centres de secundària i entitats, se celebrarà de l’1 al 9 d’abril. La nova edició es desenvoluparà de forma simultània en dos espais diferents, el Centre Cívic President Macià i Foment de Terrassa. “La mostra d’ensenyament és una activitat pensada per donar informació i orientar aquests joves per tal que puguin trobar resposta a totes aquelles inquietuds i dubtes relacionades específicament amb l’àmbit educatiu. És una posta de la ciutat dirigida especialment a l’alumnat de Quart d’ESO i al personal docent dels centres d’ensenyament de secundària de Terrassa”, exposa Patricia Reche.
Les inscripcions per l’edició d’enguany romanen obertes fins al 17 de març i s’hi han inscrit ja 12 centres educatius de secundària públics i concertats, amb més de 40 grups, i una entitat. L’any passat per la mostra van passar un total de 1.443 persones i es van atendre 1.312 alumnes que suposa un total de 18 centres educatius i entitats, unes xifres que es preveuen assolir a l’edició d’aquest any.
