Esquerra Republicana ha sortit a condemnar la retallada de grups a l’Escola Pública de Terrassa, que es s’ha confirmat amb el començament de la preinscripció escolar. Teresa Ciurana, antiga regidora d’Educació, ha fet esme que és “la pitjor reducció que ha patit mai Terrassa, i que no correspon als nivells de població de la ciutat”, ja que Terrassa representa el 3% de Catalunya i ha patit el 10% de les retallades.
ERC denuncia també que aquest curs, a primer d’ESO hi ha 80 alumnes més que no pas feien sisè de primària el curs passat. Un fet que, argumenten els republicans, no té en compte el Departament d’Educació, i es pregunten per què aquesta davallada l’ha d’assumir només l’Escola Pública.
La portaveu republicana, Ona Martínez, explica que va poder conversar aquesta setmana amb la consellera Esther Niubó al Parlament de Catalunya, expressant-li el seu malestar i preguntant el perquè d’aquesta decisió. “Ens fa desconfiar més del govern Illa, de la Generalitat. El partit socialista va negociar amb Esquerra Republicana al darrer ple municipal, una proposta de resolució on es comprometien a rectificar la decisió. Per tant, desconfiança en allò a què s’havien compromès”.
Martínez també ha apuntat a l’Ajuntament: “Entenem la seva postura ferma però calien també propostes i alternatives, dedicant-hi moltes hores. El govern municipal ha de liderar, ha d’agafar el toro per les banyes, i ha de posar solucions per sobre la taula”.
Per això, ERC fa una crida a la matriculació a l’Escola Pública per obligar Educació a revocar la reducció de grups, atès que l’oferta era una “proposta inicial”.
