Terrassa

Cimera a Terrassa per promoure els videojocs en l’educació i la salut mental

Una vintena d’experts catalans, estatals i europeus participaran en un esdeveniment que oferirà vuit tallers experiencials i 25 hores de formació gratuïta

Les instal·lacions de la Cambra de Comerç de Terrassa acolliran els pròxims 22 i 23 de novembre l‘inVideogames Summit Terrassa, un esdeveniment organitzat per l’empresa Delaguila, la Cambra i l’Ajuntament de Terrassa que té com a objectiu promoure l’ús i desenvolupament dels videojocs i les realitats esteses (realitat virtual, realitat augmentada i realitat mixta) en l’educació, la formació i la salut i en què participaran 20 experts catalans, estatals i també d’Europa.

La cimera, un projecte internacional finançat per la Unió Europea a través del programa Erasmus+, es dirigeix professionals de les àrees vinculades a l’educació, la formació i la salut mental; gamers, desenvolupadors i experts en tecnologia interessats en l’aplicació dels videojocs i les realitats esteses (XR) per generar un impacte social positiu; estudiants universitaris o de cicles formatius amb interessos en videojocs, tecnologia, art, psicologia, educació i salut; i pares i mares interessats a descobrir el poder transformador dels videojocs.

La jornada del dia 22 se centrarà en l’educació i explorarà com utilitzar els videojocs i les XR per motivar i facilitar l’aprenentatge en entorns educatius. Els assistents descobriran, per exemple, com utilitzar els videojocs per a l’educació i la consciència cívica, com utilitzar la realitat virtual per generar empatia i prevenir la violència entre els joves, o com utilitzar els videojocs i la realitat virtual com a mitjà per ajudar els nens a gestionar les seves emocions, entre d’altres.

El segon, dia, el 23, el protagonista serà la salut. Així, els participants se submergiran en l’impacte dels videojocs i les XR en la salut mental i descobriran, per exemple, com utilitzar els videojocs i la realitat virtual per promoure el benestar emocional de persones en les últimes etapes de la vida, de dones embarassades o de persones amb Alzheimer en estats molt inicials.

Frank del Aguila, responsable de l’organització, és un ferm defensor de la capacitat transformadora dels videojocs aplicats “que permeten transformar comportaments i hàbits sense que el subjecte se n’adoni, ja que ho fa jugant”. “Els jocs ens permeten augmentar la motivació en els processos d’aprenentatge”, assegura.

En el mateix sentit, Oscar García Pañella, director acadèmic d’Enti-Universitat de Barcelona i soci director de la consultora CookieBox, i ponent en l’esdeveniment, insisteix en el fet que “no cal menystenir els videojocs, perquè són una eina molt positiva, molt potent i necessària, que aconsegueix que passin coses que d’una altra manera no aconseguiríem que passessin. A més, els videojocs ben dissenyats donen a la gent autonomia per prendre les seves pròpies decisions i control sobre l’experiència”.

En la cimera, s’oferiran en total vuit tallers experiencials i 25 hores de formació gratuïta. L’entrada és lliure prèvia inscripció a https://summit.invideogames.org/ca/terrassa.

Cimera a Terrassa per promoure els videojocs en l’educació i la salut mental
To Top