Maria Rueda, productora i distribuïdora
Va treballar en el camp de l’educació social, després d’acabar aquests estudis, que va fer perquè li agradava. Però, posteriorment, va fer un màster de gestió cultural, “un altre tema que m’interessava molt, perquè m’agradava molt la cultura”. Havia fet el batxillerat escènic i aquest món l’atreia.
Va començar fent producció executiva al Festival l’Elixir i “en aquell moment vaig entrar a L’Embarral”, una productora d’arts escèniques Allà exerceix fent producció i distribució de companyies i també fa de cap de producció al Sex Education Film Festival i al Festival Didó.
De la seva feina gaudeix amb tot el que l’envolta. “És una sort poder veure espectacles, crear-los i acompanyant l’artista en tot el seu procés”, comenta.
Veu lligams amb l’educació social perquè d’això “m’agradava el retorn a les persones i aquí hi ha un retorn molt interessant i m’omple moltíssim. Podria treballar tot el dia”, assenyala.
“M’encanta autogestionar-me i agafar projectes que els sento i em vibren. En el tema de la distribució, no puc vendre una companyia que no l’estic sentin i que no m’apassiona”, apunta. Creu que “no estem educats en consumir cultura i consumir-la bé” i reclama que s’ha de valorar més la cultura gratuïta. “Que sigui gratuïta no vol dir que valgui menys”, diu.
“A Catalunya hi ha molta cultura i molta creació. Ara, hi ha molta competència. Que facis coses bones no vol dir que treballis”. A Terrassa, lamenta, “a vegades costa enganxar a la gent”.