La ciutat de Terrassa escalfa motors per acollir el primer congrés “Indie Games TRS”, un espai professional per a fomentar la inspiració del videojoc independent, estimular la professionalització i generar noves vocacions. La indústria del vídeojoc mobilitza 18 milions de jugadors cada dia arreu del món i factura més que la indústria de la música i del cinema juntes. És un pol econòmic, un motor cultural i de creativitat que el dia 27 d’octubre reunirà a la ciutat als creadors, als amateurs, a la indústria, als estudiants i als jugadors del videojoc d’autor.
“Aquest és un moment molt interessant per la divulgació i la cultura del videojoc, i per crear un ecosistema més enllà de Barcelona”, ha comentat Carles Sora, director del Centre de la imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) de la UPC, a la presentació oficial del congrés, aquest dimarts a Terrassa. “L’objectiu és oferir un espai professional, d’inspiració i de posada en comú i alhora, un lloc on fomentar vocacions, una finestra per aprendre i experimentar”.
El congrés se celebra el dia 27 d’octubre i reunirà a la ciutat creadors, desenvolupadors, jugadors, estudiants, amateurs i representants de la indústria i del món acadèmic
A un més de la celebració del congrés “Indie Games TRS” ja es coneixen alguns dels noms del sector que visitaran la fira, que comptarà amb més de 20 activitats i s’estructurarà en diferents espais: un simposi acadèmic amb ponències i xerrades formatives per a professionals i estudiants; una mostra del videojoc, on les empreses podran donar a conèixer els seus productes; i una Game Jam de sis dies (entre els dies 20 i 26 d’octubre).
Per l'”Indie Games TRS” passaran referents de la indústria del videojoc indie com el danès Dino Patti, creador d’èxits com Limbo, Inside o Sommersvy, que farà la ponència d’obertura; Tatiana Delgado, dissenyadora i cofundadora de l’estudi Out of the Blue, a banda de creadora del joc Call of the Sea, nominat als premis BAFTA. Delgado explicarà la seva experiència al bloc dels casos d’èxit del congrés.
Altres desenvolupadors de videojocs, artistes i executius del sector visitaran la ciutat el dia 27 d’octubre. Entre ells, el desenvolupador Javier Ramello; el cofundador de Nòmada Studio Conrad Roset; l’executiu d’MBA per EADA i fundador de Open House Games i director executiu de GameBCN, Joan Francesc Bañó; i Mer Grazzini. La dissenyadora argentina, integrant de la cooperativa Matajuegos, protagonitzarà la ponència de tancament sobre models cooperatius de desenvolupament indie.
El congrés del videojoc indie es desenvoluparà a espais com l’Auditori municipal i el CITM i serà gratuït. “Té la voluntat de ser polièdric, no només per mostrar projectes, també per ensenyar tota la cadena de valor del videojoc”, ha explicat Carles Sora, que ha posat l’accent en el caràcter obert de la cita, a la que l’organització convida a participar industrials, creadors, amateurs estudiants, jugadors i persones interessades en el món del videojoc indie.
L'”Indie Game TRS” portarà a Terrassa a algunes de les figures més rellevants del sector del videojoc d’autor, com el creador Dino Patti, el cofundador de Nòmada Studio Conrad Roset i la dissenyadora Mer Grazzini
A l’organització del certamen hi participen l’Ajuntament de Terrassa, a través de la regidoria d’Universitats i Transferència de Coneixement, i el CITM de la UPC. Pep Forn, regidor de l’àrea, ha destacat la importància d’un “esdeveniment que vol generar i ser un referent de talent, que vol crear vocacions tecnològiques en el sector del videojoc”. El polític ha mencionat la capacitat de Terrassa de jugar un paper actiu i protagonista en el sector de l’audiovisual i en particular en el del vídeojoc. “És difícil que altres puguin clonar l’ecosistema de coneixement que té la ciutat i la capacitat de fomentar talent, que ara volem transferir a les empreses”.
Carles Sora ha recordat que el campus egarenc de la Universitat Politècnica de Catalunya “fa vint anys que fomentem l’eix docent del videojoc. La universitat fa formació i recerca i el congrés permetrà fer la transferència al sector, a la indústria”.
El professor ha recordat el valor que el videojoc independent aporta a la indústria. “És l’equivalent al cinema d’autor– ha dit-. Són mirades diferents de la més comercial. Calen aquestes mirades més creatives, més diverses, calen mecàniques més atrevides i innovadores, més artístiques i amb una relació amb la comunitat més genuïna. És important que a Catalunya tinguem autors i autores destacades en el món del videojoc indie”.