Terrassa

“Ens vam agafar les mans pensant que no sortiríem d’allà”

La terrassenca Denis Castañé explica com va viure el terratrèmol del Marroc

Zona de la Medina, al Marroc / Imatge de Denis Castañé

La terrassenca Denis Castañe es trobava al Marroc de vacances amb la seva mare quan es va produir el terratrèmol la nit del divendres 8 de setembre. L’epicentre del sisme de magnitud 7 va tenir lloc prop de la turística ciutat de Marràqueix i el ministeri d’Interior marroquí indica que ja ha deixat més de 2.000 morts a la zona.

La Denis i la seva mare van arribar el dia 8 de setembre a Marràqueix amb motiu de les vacances d’estiu. Aquella mateixa nit es va produir el terratrèmol. “Acabàvem d’arribar al Riad, estàvem a la zona de dalt del terrat fumant i quan vam acabar vam baixar a l’habitació a dutxar-nos. En qüestió de nou minuts va començar el terratrèmol”, explica la Denis. “Va començar a tremolar tot, ens vam agafar a les parets com podíem, va ser impressionant, com si fos una pel·lícula”, descriu.

Zona de la Medina, al Marroc / Imatge cedida per Denis Castañé

Les terrassenques es trobaven allotjades al Riad Marrakiss i tal com expliquen, aquest no es va veure tan afectat com altres de la zona. “Ens vam asseure al llit com vam poder i ens vam agafar de les mans pensant que no sortiríem d’allà”, recorda la Denis. “Ens vam posar un vestit ràpid per poder sortir fora a la plaça, jo recordo que inclús me’l vaig posar del revés dels nervis, tot i que no estàvem soles, hi havia al Riad un home i una dona i al principi ella no ens deixava sortir”, continua explicant. Totes dues van poder marxar. “Ens trobàvem a la Medina, una de les zones més afectades juntament amb el Zoco, i com que hi havia tanta pols i tot estava tan aixecat vaig acabar vomitant”, explica encara afectada. La terrassenca assegura que tot estava destruït al voltant del seu Riad. “Al voltant de les 3 de la matinada va haver-hi rèpliques del terratrèmol, nosaltres en vam sentir una, però no eren res en comparació al terratrèmol principal”, assegura.

“No sabíem que estava passant, teníem molta por, no vam poder dormir en tota la nit”, explica. “Estàvem soles, no podíem comunicar-nos amb ningú i sortir era molt complicat perquè estava tot en runes”, afegeix la Denis. Les dues terrassenques van poder parlar més tard amb espanyols que es trobaven a l’aeroport del Marroc i asseguren que en un inici pensaven que era un atemptat.

Situació controlada

Segons expliquen, la situació a la zona ja està controlada i s’ha fet molta neteja de carrers. “Nosaltres l’endemà vam poder fer el Free Tour per la ciutat, però no vam poder entrar a diversos llocs i restaurants que estaven tancats per seguretat”, assenyala. “El barri jueu és molt antic i allà el terratrèmol va afectar molt”, afegeix. Les dues terrassenques recorden que tothom estava dormint al carrer amb catifes. La Denis i la seva mare van iniciar el viatge el dia 8 de setembre a Marràqueix i actualment es troben a Casablanca, on tenen previst quedar-se fins al dia 13 d’aquest mes a la nit.