Després de l’exitós “Gris”, l’any 2024, està prevista l’aparició de “Neva”, el segon videojoc de la factoria de Nomada Studio, sota la direcció del dissenyador gràfic egarenc, Conrad Roset. El seu primer treball, de l’any 2018, va ser un autèntic èxit en tots els sentits i es podia trobar en les versions per a la Nintendo Switch i per a PC. El nou videojoc incrementa les possibilitats i també estarà disponible per a altres plataformes com PlayStation i Xbox.
Roset, en una comparativa entre els dos jocs, apunta que “Gris” “era un joc de plataformes i aquest també és de plataformes, però hi ha també acció”. L’artista, tanmateix, afegeix que en àmbits com l’estètica i la narrativa, “Neva” “segueix el mateix llenguatge” que el primer videojoc de Nomada Studio.
De moment, només s’ha pogut visionar un tràiler del joc i la intenció és no aprofundir en molta informació. “Només hem ensenyat un tràiler i no estem donant molta informació i ja es veurà”, assenyala l’artista, que explica que és un joc que vol transmetre temes sobre ecologia i temes sobre la maternitat i la paternitat, va en aquesta direcció, però encara no volem desvetllar molt”.
La història és protagonitzada per una lloba, que es diu Neva, i una noia que l’acompanya, que es diu Alba, o potser és a l’inrevés i és la lloba qui acompanya a l’Alba. En el seu decurs, “veiem la relació entre aquests dos personatges i com va evolucionant”, diu Roset. A la pàgina web expliquen que la lloba i la noia “s’embarquen en una aventura a través d’un món que està morint ràpidament”.
El nom del joc és precisament el nom de la lloba, que “és blanca, i “Neva” ve de nevar, en català”, comenta Roset. Com en l’anterior joc, s’aposta de nou per un nom curt, clar i molt concís i que no costi recordar. No s’ha descobert encara si es deu al seu major protagonisme. Caldrà esperar.
El dissenyador terrassenc ha exercit de director, de director artístic i ha escrit la història i, juntament amb els seus socis i, en definitiva, s’ha encarregat de supervisat tot el joc. Sobre a quin tipus de públic, concretament, va dirigit “Neva”, Roset afirma que “intentem agafar el mateix públic que “Gris” i augmentar-lo” i agrega que “aquest punt més d’acció” que té el nou videojoc considera que “captarà a gent que ve dels videojocs més clàssics”.
Els seus gràfics
Pel que respecta a un dels factors clau en tot videojoc, el dels gràfics, l’artista terrassenc manifesta que el nou videojoc té semblances a “Gris”, tot i que hi ha canvis. “Al primer hi havia més línies i més aquarel·les i tot estava més dibuixat a mà i a Neva” no, perquè és més digital i hem jugat més amb les taques i amb les siluetes”. Hi ha canvis, com és lògic, però “potser això ho veu un ull més tècnic, per dir-ho d’alguna manera”, assegura Roset.
Un dels elements que destaca, en aquest sentit, és que “el públic en general veurà la mateixa direcció d’art, el mateix estil i el mateix llenguatge i això ja m’agrada, que es vegi una coherència i em fa especial il·lusió perquè és un llenguatge que ràpidament s’identifica”, com una marca particular de Nomada Studio. De “Gris”, en el moment del seu llançament, es va escriure que era “una aquarel·la que es pot jugar”.
“Gris”, des de la seva sortida al mercat, ha venut 2,5 milions d’exemplars de les dues plataformes per a les quals va ser dissenyat. Ara, amb l’increment de dues plataformes més, les expectatives poden ser més altes, si bé Roset no es planteja ni xifres ni rècords.
“Tant de bo tinguem el mateix èxit que “Gris”, però potser és millor no tenir aquesta pressió, però si s’iguala” ja es podrien considerar uns excel·lents resultats. L’any que ve, “Neva” ja estarà disponible.