Gian Carlo Menotti va escriure aquesta òpera contemporània anticipant-se a la part negativa del telèfon. L’obra, que ha comptat amb la producció de la soprano terrassenca Anna Farrés, es podrà seguir diumenge a la tarda, a partir de les 18 hores, a l’Auditori Municipal, marcada en la programació de l’associació Òpera Terrassa. “The Telephone”, escrita l’any 1946, es podrà seguir sobretitolada en anglès i català.
Farrés, que també exerceix de directora i d’intèrpret, defineix “The Telephone” com “una òpera divertida, contemporània, breu, fresca, de missatge actual, pensada per a tots els públics” i que compta amb un elenc de participants de talent jove. “Una òpera des dels joves, per als joves, per conscienciar de l’ús abusiu del telèfon”, afegeix.
Musicalment, és una obra d’una mitja hora de durada, si bé, finalment, l’espectador gaudirà d’una hora d’actuació, explica Farrés. L’argument ens situa en la relació entre la Lucy i el Ben, una parella que s’estima, però que veu interromputs constantment els seus intents romàntics per culpa del telèfon, el tercer en discòrdia i, al cap i a la fi, l’autèntic protagonista d’aquesta obra.
La soprano egarenca interpreta a la Lucy, mentre que el personatge de Ben recau en el baríton egarenc Pau Camero, que, com Farrés, es va formar en el Conservatori de Terrassa. La resta de participants són Elisabet Barroso, que toca el piano que representa el so del telèfon, l’actriu Elisabet Manich, que fa de dona, de Margaret i de Pamela, l’actor Tommaso Ricci, un cambrer, un anònim i el paper de George, i el ballarí Ricard Argemí, presentador i també exercint de cambrer.
Comèdia romàntica
“The Telephone”, o “L’Amour à trois”, i en català “El telèfon” o “L’amor a tres bandes”, és una comèdia romàntica breu, amb el text i la música a càrrec de Menotti, que transmet un missatge que, amb el pas dels anys, s’ha tornat molt actual: la felicitat la tenim al nostre abast i no a la pantalla del mòbil.
Avui, s’ha previst un assaig general tancat, en el mateix escenari que demà, amb escoles i socis d’Òpera Terrassa i amb membres de Prodis i de diversos col·lectius. El missatge de l’associació local és molt clar, “procurar fer òperes accessibles per a tothom”. “Volem seguir sumant sinergies amb distints col·lectius i continuar lluitant contra l’estigma i incloure col·lectius vulnerables a les nostres òperes”, apunten.