Coincidint amb el desè aniversari de la mort d’Antonio Gades, la Fundació que porta el seu nom es va disposar a emprendre el repte de fer renéixer la versió d’El amor brujo qu’e, amb el títol de Fuego, va suposar el segon acostament escènic del coreògraf alacantí al ballet de Manuel de Falla.
El ballet Fuego, d’Antonio Gades i Carlos Saura, arriba el 15 i 16 d’abril a LaFACT Cultural. La funció de dissabte serà a les 20 hores i la de diumenge a les 18 hores. Podeu resrevar entrades aquí.
Exponent del segell més pur Gades (“tornar a la tradició si es vol evolucionar”), aquest ballet és una obra de transició entre els ja mítics muntatges de Carmen i Fuenteovejuna. Va ser també la darrera de les col·laboracions del mític tàndem difusor del flamenc Gades-Saura, i va seguir la mateixa pauta que havien seguit amb Carmen: primer pel·lícula i després ballet.
A propòsit d’això, Gades deia: “La versió escènica és molt diferent de la cinematogràfica”. La peça se serveix de la banda sonora del film, cantada per Rocío Jurado amb I’Orquestra Nacional d’Espanya dirigida pel mestre Jesús Lopez Cobos, i afegeixen flamenc i músiques populars.
En el moment de crear la peça, el coreògraf venia de travessar situació personal difícil: la ruptura amb la seva dona, Pepa Flores, la mort del seu pare i la tràgica mort del seu germà Enrique, que fins aleshores havia estat part de la Companyia. Cansat també per les incessants gires del seu ballet arreu del món, havia decidit allunyar-se dels escenaris. Gades va iniciar llavors un període de reflexió i descans fins al 1989 on torna a ser reclamat per diversos projectes artístics.