Cultura i Espectacles

Inauguració de l’exposició “Sentiments captats” a l’Espai G d’Art de Terrassa

Hi haurà doble exposició de la pintora Mònica Castanys i l’escultora Marta Moreu, aquest divendres i dissabte a les 19 hores

Pintura de Mònica Castanys

La pintora Mònica Castanys presenta les seves pintures i l’escultora Marta Moreu les seves escultures en la doble exposició “Sentiments Captats” a la galeria espaiGdart (Carrer de la Palla, 10). L’exposició s’inaugura en dos dies: aquest divendres 20 i dissabte 21 maig a les 19 hores, i es podrà visitar fins el 22 de juny en horari de dimecres a dissabte de 18 hores a 21 hores.

L’obra compta amb 16 pintures en diversos formats i 15 escultures (3 caps en terracota i 12 en bronze, de mides des de 18x27x7cm fins a figura tamany real).

Biografia de les autores

Mònica Castanys (Barcelona 1973) té una sòlida formació artística, doncs és llicenciada en procediments pictòrics per l’Escola Superior de Disseny i Art Llotja de Barcelona i també ha cursat estudis a institucions com el Reial Cercle Artístic de Barcelona o l’Escola Lorenzo di Medici de Florència.

L’afició per l’art li ve de família doncs el seu pare era ceramista i gran aficionat a la pintura i el seu avi dibuixant, el popular i bonhomiós humorista gràfic Valentí Castanys, (el creador de l’Avi del Barça). Ha heretat del seu avi una gran capacitat d’observació i ha aconseguit donar-li un excel·lent sentit pictòric. No tan sols capta els ambients urbans –escenes de carrer i, en especial terrasses de bar a l’aire lliure- sinó que sap donar-los una forta impregnació de reflexió humana.

Accepta el que veu i ho reprodueix amb naturalitat en la manera de produir-se de les persones, però també transmet la dinàmica de la llum i pel seu mitjà ens porta a pensar en com és la nostra societat. Té un estil molt atractiu, de caire figuratiu amb elements impressionistes i un traç expressiu amb el que retrata ambients urbans, situacions quotidianes i senzilles, l’essència de moments donats a l’atzar, en els que la dona és protagonista, una dona moderna, independent i cosmopolita. Els personatges són anònims amb rostre ocult o difuminat, però són capaços de generar la idea d’una història per la seva pròpia quotidianitat; sovint un perfil o una esquena obren més possibilitats de suggerir que la concreció d’una cara.

La Mònica llueix una llarga trajectòria que s’ha plasmat en un munt d’exposicions no solament aquí sinó a nivell internacional: a França, Suïssa, Bèlgica, Àustria, Luxemburg, Països Baixos, Dinamarca, Anglaterra, Noruega, Itàlia, Alemanya… han vist les seves obres.

Marta Moreu (Barcelona 1961). Als setze anys va prendre classes de disseny i pintura, i al 1985 es va llicenciar en Belles Arts en l’especialitat d’escultura a la Universitat Sant Jordi de Barcelona. A partir d’aleshores va començar a realitzar professionalment la seva obra escultòrica encara que durant els primers anys va compaginar l’activitat artística amb la docència en la que sempre ha estat, i continua involucrada.

Moreu ha estat residint i desenvolupant el seu art per diferents llocs del món (Minneapolis, Düsseldorf, París, Madrid, Miami i Mèxic) i aquestes experiències han anat marcant la seva obra, i enriquint-la.  Les seves creacions que neixen del subconscient, oníriques, de manera que les seves figures són gairebé una expressió autobiogràfica.

‘Amb aquestes escultures figuratives intento representar una realitat onírica. Una realitat que ve del meu subconscient, dels meus somnis, creant un discurs autobiogràfic. És una cerca constant del sentit de la nostra existència’. És una artista figurativa, però la distorsió, el moviment, la ingravidesa i el simbolisme l’ajuden a plasmar el seu món imaginari que s’escapa de la realitat inicial per fer-se més líric.

Utilitza diversos materials com fusta, pedra o fang, però el seu preferit és el bronze per la noblesa, durabilitat i flexibilitat que té, que li permet crear formes allargades, doblegades i soldar figures en posicions d’equilibri a vegades molt complicades. Els colors de les seves pàtines, la llargària i la textura rugosa que utilitza són essencials per donar més intensitat d’expressió a les obres, en alguns casos amb un cert dramatisme, encara que sempre sense abandonar els seu estil auster i depurat. El conjunt, fa que tot i el pes del material, les escultures donin una sensació de lleugeresa i ingravidesa. Marta Moreu no solament ha exposat aquí sinó també a països com Bèlgica, França, Estats Units,  Canadà, Xina Singapur…

To Top