Diners

WindowSight, l’Spotify de l’art visual creat per una família egarenca

El món de l’art visual és sovint força exclusiu. No tothom pot permetre’s anar cada dia a un museu o galeria d’art i encara menys adquirir una peça. La ciutadania, però, té ara l’opció de WindowSight, una plataforma d’“streaming” amb ADN terrassenc

WindowSight transmet art d’alta qualitat en televisors intel·ligents de tot el món

Convertir la pantalla del televisor en una finestra oberta al món de l’art visual. Això és el que permet WindowSight, una plataforma d’“streaming” creada per una empresa familiar egarenca amb l’objectiu d’acostar el bo i millor de la pintura, la il·lustració, la fotografia, el videoart i l’art digital a qualsevol racó del món.

El projecte està liderat pels germans Pol i Oriol Rosset i el seu pare, en Joan, tots ells veïns de Terrassa, que ara fa quatre o cinc anys van començar a donar voltes a una idea que havien tingut un temps abans i van aconseguir acabar donant forma a una eina que pretén crear una comunitat d’artistes professionals i oferir a ciutadans de tot el món accés a la seva obra, donant a tothom l’oportunitat de tenir peces d’art que milloren la seva llar sense necessitat d’enormes sumes de diners per comprar-les.

Oriol, Pol i Joan Rosset, els tres fundadors de WindowSight

“Al principi pensàvem en què el televisor es pogués convertir en una finestra a qualsevol lloc del món, que s’hi poguessin projectar imatges de tota mena de paisatges. De fet, vam fer alguns prototips, però la cosa no va funcionar i al cap d’un temps vam recuperar i reenfocar la idea cap al món de l’art”, explica en Pol, CEO i cofundador de l’empresa.

“Si podem escoltar música i veure sèries i pel·lícules a qualsevol lloc i en qualsevol moment, perquè no fer el mateix amb l’art?”, es va preguntar la família Rosset. Així, van crear WindowSight, una aplicació per a televisors i mòbils intel·ligents amb un contingut curosament preparat.

La descàrrega és gratuïta, però existeixen tres tarifes possibles: una de franc, la bàsica (5,99 euros/mes) i la prèmium (11,99 euros/mes), amb opcions més completes de visualització, millor qualitat d’imatge i l’oportunitat de veure el contingut en més d’un dispositiu com major és el preu que es paga.

Els subscriptors tenen accés a contingut il·limitat, poden crear les seves pròpies llistes de reproducció, fer “m’agrada” a les seves obres preferides, explorar les últimes tendències, descobrir noves obres d’art i obtenir més informació sobre cada artista.

“L’objectiu no és tant digitalitzar l’art sinó trencar la seva exclusivitat o elitisme i fer-lo més accessible”, comenta en Pol.

Suport econòmic
Els artistes es beneficien d’ampliar el seu mercat i de relacionar-se amb aquells que gaudeixen i descobreixen la seva obra. A més, els usuaris els donen suport econòmic, ja que part de la seva quota de subscripció va directament als artistes que visualitzen: 50% amb la tarifa bàsica i 60% amb la prèmium.

L’empresa va néixer el 2017 i va estar tres anys treballant intensament en la idea abans de llançar la primera versió de la plataforma el novembre de 2020. Ara fa una mica més de tres setmanes, el 22 de juny, en van fer un rellançament, anunciant la disponibilitat general de l’aplicació i servei de transmissió, amb un procés de registre més senzill, ajustant les tarifes i incorporant el videoart.

La plataforma, d’àmbit internacional, disposa ara mateix d’una selecció de més de 150 artistes d’arreu del món i més de 10.000 continguts.

La companyia està formada per un equip de vuit persones i compta amb la col·laboració de personal extern. Des dels inicis, els inversors han estat els mateixos fundadors i ara busquen socis que creguin en el projecte i els ajudin a fer-lo créixer.

L’aplicació s’usa actualment en domicilis particulars, però els impulsors volen arribar també a les empreses, tant a oficines com en sales d’espera, hotels i “altres llocs on la gent passa molt temps”. A la llarga, també els agradaria poder incorporar museus i galeries d’art.

WindowSight, l’Spotify de l’art visual creat per una família egarenca
To Top